کد خبر: ۱۹۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 31
طی کمتر از یک سال، پزشکان و مهندسان موفق شدند، برنامه و پلت فرمی چندکاره را برای توان‌بخشی واقعیت مجازی بسازند که می‌توان با بازی سفارشی به بیماران طرز استفاده از دست‌های مصنوعی را آموزش داد.
 شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت> شرکت موتوریکا از مرکز نوآوری‌های علمی اسکولکوو روسیه، یک پلت فرم واقعیت مجازی را برای بیماران توان‌بخشی ساخته که بر پایه یک بازی کامپیوتری ویدئویی، طرز استفاده صحیح و بهتر دست‌های مصنوعی را آموزش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس گزارش مرکز نوآوری‌های علمی اسکولکوو (Skolkovo)، شرکت موتوریکا (Motorika) از این مرکز که در نزدیکی مسکو واقع‌شده، برنامه‌ای واقعیت مجازی را برای بیماران توان‌بخشی ساخته است که شامل یک بازی ویدیویی و کامپیوتری هیجان‌انگیز بر اساس یک سناریو خاص بوده و توسط آن بیماران می‌توانند بهتر از دست‌های مصنوعی استفاده کرده و به زندگی عادی بازگردند.

    طی کمتر از یک سال، پزشکان و مهندسان موفق شدند، برنامه و پلت فرمی چندکاره را برای توان‌بخشی واقعیت مجازی بسازند که می‌توان با بازی سفارشی به بیماران طرز استفاده از دست‌های مصنوعی را آموزش داد.

در این گزارش آمده که «طی کمتر از یک سال، پزشکان و مهندسان موفق شدند، برنامه و پلت فرمی چندکاره را برای توان‌بخشی واقعیت مجازی بسازند که می‌توان با بازی سفارشی به بیماران طرز استفاده از دست‌های مصنوعی را آموزش داد. شرکت موتوریکا همچون دیگر مراکز توان‌بخشی و شرکت‌هایی که دست مصنوعی تولید می‌کنند، محصول خود را برای تست بتا یا آزمایش نرم‌افزار ثبت‌نام کرده است.»

گفتنی است شرکت موتوریکا این محصول جدید خود را در نمایشگاه بین‌المللی OTWorld سال جاری میلادی (۲۰۱۸) در شهر لایپزیگ (Leipzig) آلمان به نمایش گذاشته است.

در این گزارش همچنین اعلام‌شده است که این پلت فرم به‌وسیله برنامه‌های توان‌بخشی برای دیگر دستگاه‌های کمکی به‌ویژه اکزواسکلتون ها (exoskeletons) یا استخوان‌بندی خارجی، طولانی‌تر تکمیل خواهد شد. علاوه بر آن، نمایش هر دو محصول مصنوعی، Motorika’s CEO و Ilya Chekh در نمایشگاه آلمان، از استقبال و توجه بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند.

الکسی کالنچاک (Alexey Kalenchuk) رئیس تحقیقات واقعیت مجازی و محقق فن‌آوری برنامه‌های بازی‌های مفید و کمک‌کننده در بخش آی تی مرکز اسکولکوو در رابطه با مبحث توان‌بخشی و فن‌آوری‌های واقعیت مجازی گفت: «توان‌بخشی یکی از شاخه‌های امیدوارکننده در علم پزشکی است که در آن فن‌آوری‌های واقعیت مجازی می‌توانند، مورداستفاده قرار گیرند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: