کد خبر: ۱۹۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 29
محمدرضا شانه‌ساز رئیس انجمن علمی داروسازان ایران درباره تامین ارز شرکت‌های دارویی اظهار کرد: اگر تأمین ارز بر اساس توافقات انجام شده با دولت و برطبق جدول زمانبندی صورت بگیرد هیچگونه مشکلی در جهت تأمین دارو نداریم.
شفاآنلاین>سلامت>شانه‌ساز کمبود نقدینگی شرکت‌های دارویی را عامل مشکلات شرکت‌های دارویی دانست و از رایزنی با دولت برای این منظور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،محمدرضا شانه‌ساز رئیس انجمن علمی داروسازان ایران درباره تامین ارز شرکت‌های دارویی اظهار کرد: اگر تأمین ارز بر اساس  توافقات انجام شده با دولت و برطبق جدول زمانبندی صورت بگیرد هیچگونه مشکلی در جهت تأمین دارو نداریم.

وی ادامه داد: امروزه یکی از دغدغه های اصلی شرکت‌های دارویی نداشتن پول لازم و نقدینگی برای خرید ارز جهت تأمین داروهای مورد نیاز وارداتی و حتی مواد اولیه ساخت دارو است که علت اصلی آن دیرکرد پرداخت مطالبات شرکت‌های مختلف دارویی به وسیله بیمارستان‌های دولتی و  غیردولتی است.
دیرکرد مطالبات شرکت های دارویی از سوی  بیمارستان‌ها

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه دیرکرد در پرداخت مطالبات، شرکت‌های داروسازی را مجبور به گرفتن وام‌های سنگین از بانک‌ها کرده است، گفت:  همین مسئله باعث بسته شدن سقف اعتبارات شرکت‌های دارویی نزد بانک‌های عامل است.

شانه‌ساز با بیان اینکه بانک‌ها حاضر به پرداخت وام به شرکت‌های داروسازی نیستند، عنوان کرد: به دلیل حساسیت بالای مسئله دارو مسئولان ذیربط قول‌های مساعدی در زمینه تأمین ارز به شرکت‌های داروسازی داده‌اند.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران تاکید کرد: یکی از مسائل مهم شرکت‌های داروسازی مابه‌التفاوت ارز مبادله‌ای با ارز 4 هزار و 200 تومانی است، تاکید کرد: در چند سال گذشته  برخی از اقلام دارویی به دلیل اختصاص نیافتن ارز لازم  در کشور دچار کمبود‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت دیر هنگام مابه‌التفاوت ارز مبادله‌ای با  ارز 4 هزار و 200 تومانی در برهه‌ای از زمان نگرانی‌هایی را بین شرکت‌های داروسازی ایجاد کرده است، اضافه کرد: این طرح تازه شروع شده است و هنوز دغدغه اصلی و جدی در بین شرکت‌های داروسازی محسوب نمی‌شود.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: اگر مابه‌التفاوت قیمت ارز به موقع به وسیله دولت پرداخت نشود نگرانی‌های جدی را در صنعت داروسازی کشور ایجاد می‌کند.
بالا بودن سطح کیفی داروهای بیماران خاص ساخت داخل

وی در خصوص کمبود‌ داروهای بیماران خاص گفت: خوشبختانه کشور هیچ کمبودی در زمینه داروهای بیماران خاص ندارد و این مسئله بیشتر در مواقعی پر رنگ می شود که بیماران از پزشکان معالج خود داروی خارجی  طلب می‌کنند.

شانه‌ساز اضافه کرد: تولید دارو و میزان کیفیت آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی است و معتقدم که داروهای ساخت داخل از کیفیت خوبی برخوردار هستند  و در کنار این مقوله،  کمبود داروی خارجی مسئله جدا و قابل تفکیک است.
برچسب ها: سلامت ، دارو ، نقدینگی ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: