کد خبر: ۱۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 29
در این طرح آموزش‌های لازم به یک هزار مربی در راستای شناسایی افراد معتاد و مواد مخدر ارائه می‌شود و این افراد، آموزش‌های خود را به ٥٠ نفر دیگر انتقال دهند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، با اشاره به معضلات مصرف دخانیات در بین نوجوانان و جوانان کشور، برنامه ها و اقدامات این سازمان در مبارزه با مصرف موادمخدر را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر شهاب الدین صابونچی به طرح «پیمان» اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور پیشگیری(prevention) از گرایش جوانان به مواد مخدر اجرا می شود.

وی از آموزش به عنوان مهم ترین اقدام در امر پیشگیری از گرایش به مواد دخانی و مخدر نام برد و افزود: در این طرح آموزش‌های لازم به یک هزار مربی در راستای شناسایی افراد معتاد و مواد مخدر ارائه می‌شود و این افراد، آموزش‌های خود را به ٥٠ نفر دیگر انتقال دهند.

صابونچی ادامه داد: با اجرایی کردن اصولی طرح پیمان، شاهد رفع معضل اجتماعی اعتیاد در جامعه خواهیم بود و سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر مفتخر است که در راستای ارتقای پویایی و نشاط جوانان گام برمی‌دارد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، با عنوان این مطلب که مبارزه با مصرف دخانیات و موادمخدر مختص یک سازمان و نهاد نیست، افزود: با همین رویکرد، سازمان جوانان هلال‌احمر طی تفاهمنامه‌ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته است، ١٦٠٠نفر از جوانان را تحت‌ آموزش همسالان (TOT)  قرار داده و هر یک از آنان به ٤٠ نفر از همسالان خود این آموزش‌ها را انتقال دادند.

وی گفت: به موجب این تفاهمنامه، آموزش پیشگیری موثر از اعتیاد جهت نشاط اجتماعی (طرح ملی پیمان) برای ١٠٠٠ نفر از اعضای فعال و توانمند به‌ عنوان سرگروه در ٨ منطقه کشور اجرا شد و ۷۰۰۰ گروه ٧ نفره از رابطین تشکیل و ضمن آموزش‌های لازم در حوزه پیشگیری از اعتیاد، حرکتی برای حضور جوانان در این زمینه فراهم شد.

صابونچی افزود: همکاری با کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر(drugs) باعث شد که از سازمان جوانان به‌ عنوان عضو برتر در کمیته فرهنگی و پیشگیری تقدیر و جمعیت هلال‌احمر نیز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌ عنوان دستگاه برتر در پیشگیری اولیه معرفی شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: