کد خبر: ۱۹۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 28
نمی‌توان برای همه کسانی که دارای سنگ کلیه هستند یک نسخه واحد پیچید. اندازه و تعداد سنگ کلیه، محل قرارگیری سنگ و همچنین میزان فعالیت روزانه بیمار، شرایط محیطی او و میزان دفع مایعات همگی در تصمیم‌گیری برای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان مؤثرند
شفاآنلاین>سلامت> سنگ‌های کلیه، رسوبات سختی هستند که به ایجاد درد در ناحیه پهلو و کمر منجر می‌شوند. نوع و میزان مایعات مصرفی توسط بیمار در اندازه و تعداد این سنگ‌ها بسیار مؤثر است از این‌رو مبتلایان به سنگ‌های کلیه یا سایر بیماری‌های کلیوی باید در ماه مبارک رمضان مراقب سلامتی خود باشند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مهری مهراد، اورولوژیست می‌گوید: نمی‌توان برای همه کسانی که دارای سنگ کلیه هستند یک نسخه واحد پیچید. اندازه و تعداد سنگ کلیه، محل قرارگیری سنگ و همچنین میزان فعالیت روزانه بیمار(Patient)، شرایط محیطی او و میزان دفع مایعات همگی در تصمیم‌گیری برای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان مؤثرند. از این‌رو توصیه می‌کنم مبتلایان به مشکلات کلیوی بدون مشورت با پزشک روزه نگیرند.

وی ادامه می‌دهد: آن دسته از بیمارانی که می‌توانند روزه بگیرند هم باید در فاصله افطار تا سحر، آب، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند تا طی روز دچار کم آبی بدن نشوند. مصرف سبزیجات و سالاد در هنگام سحر نیز بسیار مفید خواهد بود.

دکتر مهراد در خاتمه تأکید می‌کند: مبتلایان به عفونت‌های ادراری فعال نباید روزه بگیرند چون آب نخوردن می‌تواند بیماری آنها را تشدید کند. این دسته از بیماران (patients)باید درمان را جدی گرفته و توصیه‌های پزشک را بدرستی انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: