کد خبر: ۱۹۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 26
امروز که روز جهانی مبارزه با دخانیات است این مرکز نمونه ای قوی است که نشان می دهد یک کمیته چگونه می تواند از استعمال دخانیات جلوگیری کند
شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: روش اصلی برای جلوگیری از افزایش گرایش جوانان به تنباکو افزایش قیمت این محصول و مالیات آن است.

به گزارش شفا آنلاین، کریستوفر هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت(WHO) در ایران در حاشیه برنامه همایش ملی پاد (پیشگیری استعمال دخانیات) اظهار داشت: امروز که روز جهانی مبارزه با دخانیات است این مرکز نمونه ای قوی است که نشان می دهد یک کمیته چگونه می تواند از استعمال دخانیات جلوگیری کند.

وی افزود: پاد پروژه ای مهم است که راجع به آن امروز توضیحاتی به من ارایه شد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: اهمیت این پروژه در آنجا است که هدف آن تحت پوشش قرار دادن افراد کم سن و سال است و قبل از اینکه این افراد بخواهند به سمت و سوی مصرف دخانیات حرکت کنند از این موضوع جلوگیری به عمل می آورد.

وی ادامه داد: در این پروژه تعاملی با دانش آموزارن و والدین آن ها صورت می گیرد که این نکته ای مثبت است.

در پاسخ به ان سوال که وضعیت ایران در مقایسه با سایر کشورها چگونه است توضیح داد: ایران کشوری شناخته شده در سازمان بهداشت جهانی است و کارهای شناخته شده بسیاری در زمینه پیشگیری از مصرف تنباکو انجام داده است.

هملمن قوانین زیادی در این رابطه وجود دارد که بسیاری از آن ها اجرایی شده اند و مانند تمام بقیه کشورها مبارزه با دخانیات آسان نیست و باید هوشیار باشیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت  گفت: سازمان بهداشت جهانی پشتیبان کشورها است تا اعمال مبارزه با دخانیات را به نتیجه برسانند و پیشگیری از مصرف دخانیات در جوانان اصلی ترین بعد این قضیه است.

وی در پایان اظهار داشت: روش اصلی برای جلوگیری از افزایش گرایش جوانان به تنباکو افزایش قیمت این محصول و مالیات آن است؛ در این زمینه کارهایی می شود انجام داد در کشور ایران قیمت این محصولات بالا نیست و سازمان بهداشت جهانی در این زمینه اقدامات حمایتی از دولت ها انجام خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: