کد خبر: ۱۹۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 25
مجبتی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی در بروز بلایای طبیعی، ارزیابی امکانات دارویی و تجهیزاتی در نزدیک‌ترین مکان به محل وقوع حادثه است.
شفاآنلاین>سلامت>خالدی گفت:کشور به ۹ قطب مدیریت بحرانی تقسیم‌ شده است پس نیازمند حداقل ۹ انبار مدرن نگهداری تجهیزات و دارو هستیم.

به گزارش شفاآنلاین،مجبتی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی در بروز بلایای طبیعی، ارزیابی امکانات دارویی و تجهیزاتی در نزدیک‌ترین مکان به محل وقوع حادثه است.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته دنیا برای مقابله با حوادث طبیعی مجهز به انبارهای نگهدارنده مواد غذایی، دارویی و تجهیزاتی مدرن هستند و به همین دلیل هنگام وقوع حوادث نیازی به ارزیابی دوباره برای اعزام نیرو یا تجهیزات ندارند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه آموزش لجستیک بحرانی در راستای چگونگی نگهداری مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و دارویی در انبارهای کشور انجام داده می‌شود، افزود: امروزه آموزش تأمین موادغذایی و دارویی در شرایط اضطرار یکی از بحث‌های مهم در دنیا محسوب می‌شود، به همین دلیل سازمان اورژانس کشور در راستای نگهداری مواد غذایی در انبارهای مدرن اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در کشور انبار مدرن تجهیزات دارویی و مواد غذایی وجود ندارد و اگر حادثه‌ای مانند زلزله کرمانشاه اتفاق بیفتد، مدت زمان زیادی صرف ارزیابی امکانات و نیروها می‌شود اما این زمان در شرایط بحرانی بسیار ارزشمند است و با به کار گیری صحیح آن می‌توان جان افراد زیادی را نجات داد.

خالدی یادآور شد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت کشور را به 9 قطب مدیریت بحرانی تقسیم‌بندی کرده است، ما نیازمند حداقل 9 انبار مدرن در کشور هستیم.
برچسب ها: سلامت ، دارو ، اورژانس ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار