کد خبر: ۱۹۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 23
در عین حال که دارو در کشور وجود دارد؛ در دسترس بیماران قرار نمی‌گیرد. مثلا در لرستان فاکتور هشت ندارند؛ چون شرکت پخش کننده به علت بدهی حاضر نیست که دارو را تحویل دهد
شفا آنلاین>سلامت>قویدل، مدیر عامل کانون هموفیلی ایران: در سال گذشته شاهد عبور شرکت‌های پخش دارو از خط قرمزها بودیم. شرکت‌ها به علت بدهی های بیمارستان‌ها حاضر نبودند دارو بدهند، در حال حاضر نیز شاهد این مسئله هستیم.

به گزارش شفا آنلاین، همین الان برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی به علت بدهی به شرکت‌های دارویی سهمیه دارویی بیماران خاص را درست تحویل نمی‌دهند. یکی از شرکت‌ها حتی در درمانگاه‌های بیماران هموفیلی(hemophilia) نیز دارو را تحویل نمی‌دهد.

در عین حال که دارو در کشور وجود دارد؛ در دسترس بیماران قرار نمی‌گیرد. مثلا در لرستان فاکتور هشت ندارند؛ چون شرکت پخش کننده به علت بدهی حاضر نیست که دارو را تحویل دهد. یارانه داروهای بیماران هموفیلی به سازمان‌های بیمه‌گر واگذار شده است.

بزرگترین مشکل بیماران خاص واگذاری یارانه‌ها به سازمان‌های بیمه‌گری است که اساسا حرفه‌ای نیستند و دغدغه سلامت ندارند. خونریزی‌های بیماران ما منوط به وعده نیست. هنوز به نقطه مشکلات ارزی نرسیده‌ایم اگر به آن نقطه برسیم چه اتفاقی برای بیماران خواهد افتاد؟

هنوز هم نمی‌دانم که چرا دولت در یک اقدام عجیب داروهای بیماران هموفیلی که داروهای خاص هستند را از حوزه کالاهای مشمول قانون قاچاق ارز و کالا خارج کرد؟ زمانی دارویی یارانه‌ای به بیماران تحویل داده می‌شد و اگر فرد قصد خارج کردن آن را داشت قاچاق محسوب می‌شد؛ اما در یک مصوبه ناگهانی اعلام کردند که این داروها مشمول قاچاق ارز و کالا نیستند چون دولت به آنها یارانه نمی‌دهد در صورتی که واقعیت امر این است که دولت به این داروها یارانه می‌دهد؛ اما این یارانه را یکجا به سازمان‌های بیمه‌گر می‌دهد. ارگان‌های نظارتی توضیحی در این خصوص نخواستند و نگفتند که هیئت وزیران این مصوبه را برای چه تصویب کردند. کدام حسابرسی بر این پول‌ها نظارت می‌کند که مبالغ در بیمارستان‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر به مصرف واقعی می‌رسند یا خیر؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن کاظمی دولت آبادی
|
United States
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
باسلام اگر انجمن های حمایتی بیشتر بفکر افراد تحت پوشش شان باشند وپیگیر داروی ونظارت بیشتری از بیماران مربوطه داشته
باشند بیمادان مانند قطر آب هستن نه سنگ یک قطره آب وقتی باقطره دیگری میرسندقویتر میشوو وتبدیل دریا میشوند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: