کد خبر: ۱۹۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 22
سید حسن هاشمی در دیدار با جمعی از وزرای بهداشت و مسوولان عالی رتبه سلامت منطقه و جهان درباره موضوعات مهم سلامت منطقه، روابط دوجانبه و مشکلات و چالش های سلامت منطقه گفت وگو کرد.
شفاآنلاین>سلامت>هاشمی در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت گفت: تاکنون ۹۵ درصد از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

به گزارش شفاآنلاین، سید حسن هاشمی در دیدار با جمعی از وزرای بهداشت و مسوولان عالی رتبه سلامت منطقه و جهان درباره موضوعات مهم سلامت منطقه، روابط دوجانبه و مشکلات و چالش های سلامت منطقه گفت وگو کرد.

وزیر بهداشت کشورمان همچنین در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان جهانی بهداشت در زمینه پوشش همگانی سلامت گفت: ایران متعهد به افزایش پوشش خدمات سلامت به همه مردم بوده و تاکنون 95 درصد از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و این خدمات تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد یافت.

هاشمی در دیدار با معاون سازمان جهانی بهداشت گفت که آماده اشتراک تجربیات و پوشش همگانی سلامت با سایر کشورهای منطقه است و تحقق پوشش همگانی سلامت تنها با صلح و امنیت امکان پذیر خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین عصر دیروز با وزیر بهداشت عمان و رئیس جدید سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی، رئیس جمهور سوییس، وزرای بهداشت انگلیس، تونس، افغانستان و پروفسور موری رییس انستیتوی موسسه اندازه گیری های سلامت دیدار کرد.

هفتاد و یکمین مجمع جهانی سلامت با حضور وزرا و نمایندگان 194 کشور عضو از دیروز دوشنبه در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز بکار کرد. وزرای بهداشت کشورهای مختلف جهان در هفتاد و یکمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، تصویب سیزدهمین برنامه ۵ ساله سازمان جهانی بهداشت (GPW) را بررسی کردند.

از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، بررسی گزارش مقدماتی کمیسیون جهانی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در مورد بیماری‌های غیرواگیر است که این گزارش در یازده خرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد. در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، موضوعات دیگری مانند مدیریت بیماری‌های واگیر، ایجاد تسهیلات برای معلولان و موضوعات مرتبط با قوانین بین‌المللی سلامت مطرح خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: