کد خبر: ۱۹۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 23
محققان طیف وسیعی از تحقیقات انجام شده را بررسی کردند و با بررسی‌های بیشتری که روی موش‌ها انجام دادند، متوجه شدند که سرطان لوسمی حاد لنفاوی زمانی که محیطی عاری از باکتری و ویروس باشد به سراغ کودکان می آید.

شفا آنلاین>سلامت>بنابر گفته محققان موسسه تحقیقاتی سرطان در لندن، بیش از حد تمیز نگهداشتن کودکان موجب نوعی سرطان خون در آنها می‌شود. کودکان خردسال به طور ژنتیکی در معرض ابتلا به لوسمی حاد لنفاوی- یکی از انواع سرطان خون- <Leukemia->هستند و بررسی‌ها نشان داده است، چنان‌چه آنها در محیطی بسیار تمیز نگه‌داشته شوند و در معرض میکروب قرار نگیرند، احتمال ابتلای آنها به این سرطان به شدت افزایش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین:محققان طیف وسیعی از تحقیقات انجام شده را بررسی کردند و با بررسی‌های بیشتری که روی موش‌ها انجام دادند، متوجه شدند که سرطان لوسمی حاد لنفاوی زمانی که محیطی عاری از باکتری و ویروس باشد به سراغ کودکان می آید.

در تحقیقات گذشته هم مشخص شده بود، نوزادان و کودکان نوپایی که در شیرخوارگاه و یا مهدکودک نگهداری می‌شوند، به دلیل اینکه بیماری‌های کودکان دیگر به آنها سرایت می کند، دارای سیستم ایمنی قوی‌تری هستند و ۳۰ درصد کمتر از کودکانی که در خانه و محلی تمیز هستند، به سرطان حاد خونی مبتلا می شوند.

بنابه گفته محققان، کودکان به دلیل اینکه هنوز سیستم ایمنی بدن شان تقویت نشده، به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شوند و محیط عاری از میکروب آنها را به ابتلا بیماری‌های مختلف مستعدتر نیز می‌کند.

هر سال حدود ۸۳۰ کودک در بریتانیا به لوسمی حاد لنفاوی مبتلا می‌شوند و محققان امیدوارند با این کشف بتوانند جلوی ابتلای بیشتر آنها به این بیماری را بگیرند. آنها می‌گویند بهتر است نوزادان را در معرض میکروب‌های بی‌ضرری قرار داد تا سیستم ایمنی شان تقویت شود و خطر ابتلا به این نوع سرطان در آنها به حداقل برسد.

در بررسی‌های گذشته مشخص شده بود که در معرض باکتری قرار گرفتن از اوایل دوران کودکی می‌تواند جلوی بیماری‌هایی چون التهاب مفاصل و اگزما را گرفت.

 محققان می‌گویند، اگرچه هنوز درمان و روش پیشگیری قاطعی در برابر سرطان خون وجود ندارد، اما با قرار دادن کودکان در معرض برخی میکروب‌های بی‌ضرر می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.دیلی میل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: