کد خبر: ۱۹۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 21
این مسمومیت‌ها به وسیله قارچ‌هایی بروز کرده است که توسط مردم از طبیعت چیده شده و به مصرف رسیده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:‌ پروتکل درمانی تهیه شده است اما درمان دارویی وجود ندارد؛ ضمن اینکه سه نفر تاکنون پیوند کبد شده اند و ده نفر جان خود را از دست داده اند.

 به گزارش شفا آنلاین، محمد مهدی گویا رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت(Ministry of Health) در نشست خبری درباره «دلایل مسمومیت افراد با قارچ‌های سمی»، اظهار داشت: این مسمومیت‌ها به وسیله قارچ‌هایی بروز کرده است که توسط مردم از طبیعت چیده شده و به مصرف رسیده است.

وی با اشاره به چگونگی مسمومیت، ادامه داد: معمولاً با تهوع و استفراغ بروز می‌کند و در این مرحله با درمان ساده از بین می‌ رود و ظرف حداکثر چهار روز مرحله دوم بیماری در برخی از افراد آغاز می‌شود.

 رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: تعدادی از این افراد وارد مرحله دوم می‌شوند. در این مرحله علائم زردی مشاهده شده و فعالیت کبد مختل می‌شود

گویا افزود: در مرحله سوم بیماری، فرد دچار نارسایی شدید کبدی می‌شود و نیاز به پیوند کبد(Liver Transplant) دارد و ممکن است جان خود را از دست دهد.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل درمانی تهیه شده است اما درمان دارویی وجود ندارد؛ضمن اینکه سه نفر تاکنون پیوند کبد شده اند و 11 نفر جان خود را از دست داده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: