کد خبر: ۱۹۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 21
به‌دنبال گزارش اداره ثبت احوال مشهد مبنی بر اینکه خانواده‌ای یزدی با ارائه مدارک جعلی زایمان و کارت واکسن نوزاد قصد دارند برای نوزادی شناسنامه دریافت کنند، تحقیقات پلیسی بلافاصله آغاز شد.
شفاآنلاین>سلامت> زن میانسال که با راه‌اندازی یک شبکه بزرگ در مشهد اقدام به خرید و فروش نوزادان می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش شفاآنلاین، سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال گزارش اداره ثبت احوال مشهد مبنی بر اینکه خانواده‌ای یزدی با ارائه مدارک جعلی زایمان و کارت واکسن نوزاد قصد دارند برای نوزادی شناسنامه دریافت کنند، تحقیقات پلیسی بلافاصله آغاز شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این خانواده نوزاد ۱۵روزه را به مبلغ ۳۰میلیون تومان خریداری کرده‌اند و این نوزاد، خواهر دوقلویی داشته که توسط افراد رابط به یک خانواده اصفهانی فروخته شده است.سرتیپ کریمی گفت: تحقیقات بعدی پلیس را به یک باند بزرگ خرید و فروش نوزادان و سرکرده این باند رساند که زنی معروف به خانم دکتر بود. پلیس این زن را دستگیر کرد و تحقیقات(researches) از او به شناسایی و دستگیری دیگر گردانندگان این شبکه منجر شد.

پلیس در این عملیات با کشف سرنخ فروش ۶نوزاد، ۲۶متهم پرونده را دستگیر  کرد و تحقیقات گسترده برای کشف دیگر اقدامات اعضای شبکه خرید و فروش نوزاد در مشهد ادامه دارد.

آشنایی با خانم دکتر قلابی
سردار کریمی افزود: این زن گفته بود اگر خانواده‌ای تقاضای فرزندخواندگی داشته باشد او می‌تواند با رابطه و پارتی بازی برایشان فرزند پیدا کند.این خانواده یزدی نیز از طریق یکی از بستگانشان با خانم دکتر آشنا شده و با حضور در مشهد، این زن نوزاد را در قبال دریافت ۲۸ میلیون تومان با مدارک جعلی زایمان(giving birth) و  کارت واکسن به خانواده مورد نظر تحویل داد.

راز فروش دو قلوها  بر ملا شد

در ادامه تحقیقات مشخص شد پدر این نوزادهای دوقلو اقدام به فروش بچه‌هایش که دختر بودند به این خانم دکتر قلابی کرده بود.سردار کریمی اظهار کرد: با در دست داشتن این سرنخ‌ها مأموران کلانتری سناباد تحقیقات ۲۰ روزه خود را ادامه داده و ۲۶ متهم مرتبط با این پرونده را شناسایی و دستگیر کردند و سرنخ‌هایی به دست آمد که حکایت از فروش ۶ نوزاد دیگر توسط این شبکه داشت.

تحقیقات گسترده برای کشف دیگر ابعاد مبهم این پرونده با دستورات مراجع قضایی ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: