کد خبر: ۱۹۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
کبد یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های بدن انسان محسوب می شود. سم زدایی و تصفیه خون را کبد انجام می دهد
شفا آنلاین>سلامت>نتایج آخرین تحقیقات محققان در زمینه رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب، نشان می‌دهند که زردچوبه گزینه‌ای موثر برای درمان کبد چرب است و نه تنها از این بیماری پیشگیری کرده، بلکه بدن را برای هضم چربی‌ها تحریک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، کبد یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های بدن انسان محسوب می شود. سم زدایی و تصفیه خون را کبد انجام می دهد. کبد در حالن نرمال پنج درصد چربی دارد که بالا رفتن این عدد کبد چرب را به همراه دارد. یک رژیم غذایی مناسب می تواند به درمان کبد چرب کمک شایانی بکند.

زردچوبه

نتایج آخرین تحقیقات محققان در زمینه رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب، نشان می‌دهند که زردچوبه گزینه‌ای موثر برای درمان کبد چرب است و نه تنها از این بیماری پیشگیری کرده، بلکه بدن را برای هضم چربی‌ها تحریک می‌کند. زردچوبه باعث شده تا میزان چربی‌های اضافی کبد به حداقل برسد. نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را با یک لیوان آب داغ مخلوط کنید. اجازه دهید آب خنک شود و سه مرتبه در روز آن را میل کنید.

لیمو

لیمو یک آنتی‌اکسیدان طبیعی بوده که می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. لیمو حاوی ترکیبی به نام نارنگنین است که برای کاهش التهاب کبد ناشی از کبد چرب مفید می‌باشد.

آبِ لیمو تازه را با مقداری آب مخلوط کرده و هر روز ۲ تا ۳ مرتبه و به مدت یک ماه میل کنید.

سرکه سیب

یکی از بهترین مواد طبیعی برای استفاده در رژیم غذایی در درمان کبد چرب سرکه سیب است. این سرکه به کاهش وزن و کاهش چربی اضافه که در کبد رسوب کرده کمک می‌کند. سرکه سیب همچنین از التهاب کبد جلوگیری کرده و منجر به سلامت کبد می شود. برای گرفتن بهترین نتیجه از سرکه سیب طبیعی و خالص استفاده کنید.

گل قاصدک

گل قاصدک بدلیل اینکه می‌تواند چربی‌های جمع‌شده در کبد را متابولیزه کند، برای درمان کبد چرب استفاده می‌شود. این گیاه یک معجون قدرتمند برای کبود محسوب می‌شود که عملکرد مطلوب کبد را افزایش داده و به درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی که ناشی از چاقی مفرط است کمک می‌کند.

برای استفاده از این گیاه، می‌توانید از برگ‌های تازۀ قاصدک در سالادتان استفاده کنید.

چای سبز
چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضروری بدن می باشد. مصرف مداوم چای سبز به عملکرد مغز، کاهش خطر سرطان، از بین بردن باکتری‌ها و سوزاندن چربی‌های اضافه کمک می‌کند. چای سبز یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان کبد چرب است، به ویژه در کسانی که به بیماری کبد چرب غیرالکلی مبتلا هستند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: