کد خبر: ۱۹۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 21
محققان معتقدند که این نتایج اهمیت بسیار زیاد روابط قوی بین جوامع را نسبت به جدایی‌های اجتماعی نشان می‌دهد. در واقع مردم شهرهای بزرگ به دلیل اینکه از یکدیگر فاصله دارند و به طور کلی تنهاتر هستند، نمی‌توانند مانند روستایی‌ها شاد باشند.
شفا آنلاین>اجتماعی>بنابر بررسی‌های محققان دانشگاه مک گیل در مونترآل و دانشکده اقتصاد ونکوور در کانادا، افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، شادتر هستند. این تحقیق روی 400 هزار نفر در سراسر کانادا انجام شد. مردمان شهرها از حقوق و تحصیلات بالاتری برخوردارند و نرخ بیکاری در آنها کمتر است. اما این به معنای شاد بودن آنها نیست. در واقع افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، به طور متوسط هشت برابر از شهرنشین‌ها شادتر هستند.

به گزارش شفا آنلاین: محققان معتقدند که این نتایج اهمیت بسیار زیاد روابط قوی بین جوامع را نسبت به جدایی‌های اجتماعی نشان می‌دهد. در واقع مردم شهرهای بزرگ به دلیل اینکه از یکدیگر فاصله دارند و به طور کلی تنهاتر هستند، نمی‌توانند مانند روستایی‌ها شاد باشند.

محققان برای ارزیابی مقدار شادی مردم، از ۴۰۰ هزار نفر در سراسر کانادا، تحقیق کردند و متوجه شدند که مردم شهرهای بزرگ ۸۰۰ درصد کمتر از مردم شهرهای بسیار کوچک و مناطق روستایی، از زندگی خود، احساس رضایت دارند. در این تحقیق مشخص شده که ساکنان شهر، برای دیدن خانواده و یا دوستان خود مجبورند، نظم و قاعده‌ای را رعایت کنند. اما روستایی‌ها پایگاه اجتماعی قوی‌تری دارند و هر زمان که اراده کنند، کنار هم جمع می‌شوند. از طرفی اخیرا محققان دیگر متوجه شده‌اند که تنهایی با ترشح نوعی ماده شیمیایی در مغز، فرد را ترسو و تهاجمی می‌کند و او را به افسردگی می‌کشاند و مردم شهر بیش از هر مکان دیگر تنهایی را تجربه می‌کنند.

همچنین ساکنان شهر با وجود اینکه درآمد بیشتری دارند، نسبت به روستایی‌ها، هزینه‌های بیشتری- مثل اجاره مسکن- باید پرداخت کنند و آنها به طور ناخودآگاه احساس ناامنی می‌کنند. در ضمن نمی‌توانند به افراد اطراف خود اعتماد داشته باشند. اما روستاییان به راحتی به یکدیگر اعتماد می‌کنند و احساس امنیت، آنها را شادتر نگه می‌دارد.دیلی میل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: