کد خبر: ۱۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 19
روزه داری در فصول بهار و تابستان تدابیر خاصی دارد؛ با توجه به طولانی بودن روز و گرمی هوا تشنگی بیشتر از گرسنگی به روزه داران فشار وارد می‌کند.
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه روزه داری در فصول بهار و تابستان تدابیر خاصی دارد، مصرف برخی غذا‌ها را برای وعده سحری مناسب دانست.

به گزارش شفاآنلاین،روزه داری در فصول بهار و تابستان تدابیر خاصی دارد؛ با توجه به طولانی بودن روز و گرمی هوا تشنگی بیشتر از گرسنگی به روزه داران فشار وارد می‌کند.

برای بررسی غذا‌های مناسب برای وعده سحری با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
غذا‌های ممنوعه برای وعده سحری

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره غذا‌های ممنوع برای سحری اظهار کرد: روزه داران باید از مصرف غذا‌هایی که موجب تشنگی می‌شوند همچون مواد غذایی چرب، پرحجم، سرخ شده، فست فود‌ها، انواع سس‌ها و ادویه جات تند پرهیز کنند، همچنین این افراد باید از غذا‌های سبک، مغذی و کم‌حجم در وعده سحری استفاده کنند.

وی بیان کرد: غذای سحری باید مانند یک صبحانه کامل باشد؛ غلات سبوس‌دار، میوه و سبزیجات آبدار، سیب زمینی، برنج به مقدار کم (۱۰ تا ۱۵ قاشق غذاخوری)، خرما، توت سفید، شاتوت، خیار، گوجه فرنگی، کرفس و کدو سبز از جمله مواد غذایی مناسب برای وعده سحری هستند.

عظمایی با اشاره به اهمیت مصرف مواد پروتئینی در وعده سحر گفت: روزه‌داران باید از مواد پروتئینی مانند تخم‌مرغ آب‌پز عسلی، مغز بادام و چهارمغز (گردو، بادام، فندوق و پسته) در وعده سحر استفاده کنند.
نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری تأکید کرد: شربت‌های سنکجبین، لیموترش تازه با عسل، خاکشیر، تخم شربتی به همراه گلاب، عرق بیدمشک و عسل از جمله نوشیدنی‌های مناسب برای وعده سحری محسوب می‌شوند؛ روزه‌داران باید از مصرف قهوه و چای پر رنگ به مقدار زیاد در وعده‌های سحری و افطاری پرهیز کنند.
سیب زمینی آ‌ب‌پز با تخم‌مرغ غذایی مناسب برای وعده سحری

وی درباره مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ تصریح کرد: این غذا حاوی ویتامین‌های A ، E ، اسید چرب امگا ۳، کلسیم، منیزیم، روی، پتاسیم، فسفر و پروتئین بالا است.

عظمایی درباره خواص سیب زمینی آب‌پز با تخم‌مرغ اظهار کرد: این غذا انرژی زیادی تولید می‌کند و برای افراد لاغر و ورزشکاران روزه‌دار بسیار مفید است.

وی یادآور شد: سیب زمینی آب‌پز با تخم مرغ نقش موثری در سلامت و تقویت عمومی بدن، استخوان‌ها، مو و حافظه دارد.
برچسب ها: سلامت ، طب سنتی ، محقق ، سحری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: