کد خبر: ۱۹۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 19
متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزه داران در این ماه شیرینی طبیعی را جایگزین شیرینی های سنتی و زولبیا و بامیه کنند
شفا آنلاین>سلامت>باید نحوه تهیه زولبیا و بامیه اصلاح شود.

به گزارش شفا آنلاین، متخصصان تغذیه توصیه می کنند روزه داران در این ماه شیرینی طبیعی را جایگزین شیرینی های سنتی و زولبیا و بامیه کنند .

مصرف زولبیا و بامیه در ایران بویژه در ایام ماه مبارک رمضان به‌صورت فرهنگ درآمده که باید این فرهنگ اصلاح شود.

پزشکان معتقدند چون در پخت زولبیا و بامیه برخی افراد از روغن چند بار مصرف استفاده می کنندبرای سلامتی قلب و سیستم گردش خون مضر است .

همچنین در این ماه به علت فاصله زمانی زیاد بین اولین و آخرین وعده غذایی ،گلیکوژن کبد (منبع ذخیره ی قندی) مصرف می‌شود و فرد ولع زیادی برای خوردن شیرینی پیدا می کند و در مصرف زولبیا و بامیه که مملو از قندهای تصفیه شده و چربی‌های اشباع است و در اثر جوشیدن، مواد سمی در آنها ایجاد شده افراط می‌کند و به این ترتیب دچار چاقی(Obesity) و افزایش وزن می‌شود.

هرچه زولبیا و بامیه قهوه‌ای‌تر و سوخته‌تر باشد نشانه مرغوبیت آن نیست، بلکه نشانه این است که در روغن بیشتری جوشیده و حرارت بیشتری دیده و در نتیجه حاوی مواد سمی بیشتری است.

پزشکان همچنین معتقدند سرطان(Cancer) زایی زولبیا و بامیه هایی که در روغن چند بار مصرف پخت شده اثبات شده است. این زولبیا و بامیه ها، سرطان‌های روده باریک و لوزالمعده ایجاد می‌کنند وچون بیشتر این مواد حاوی اسید چربی به نام ترانس هستند که دشمن قلب و سیستم گردش خون است برای عموم مردم و بویژه برای کسانی که زمینه ابتلا به بیماری قلبی را دارند بسیار مضر است.

پزشکان به کسانی که مبتلا به ترش کردن معده هستندتوصیه می‌کنند از مصرف زولبیا و بامیه پرهیز کنند .

انتخاب سالم ماندن و روزه گرفتن در سال ‌های آینده، یا بیمار شدن و از دست دادن سعادت روزه داری در سال ‌های آینده بر عهده خود ما و شما است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: