کد خبر: ۱۹۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 18
رئیس کل سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، در نشست ژنو پیشنهادی را در ارتباط با بهبود وضعیت پرستاری مطرح کرد که با استقبال شرکت کنندگان در این نشست همراه شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، در نشست ژنو پیشنهادی را در ارتباط با بهبود وضعیت پرستاری<Nursing Status> مطرح کرد که با استقبال شرکت کنندگان در این نشست همراه شد.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر اصغر دالوندی در سخنرانی که در نشست سه جانبه در ژنو داشت، به تشریح وضعیت پرستاری در ایران پرداخت.


وی در این سخنرانی که با موضوع «پرداخت و پاداش پرستاران؛ مشکلات و استراتژی ها»، انجام شد، گفت: نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران، بر اساس تعاون عمومی است.

دالوندی به وضعیت تعداد پرستاران، تخت های بیمارستانی و دانشکده های پرستاری در کشورمان اشاره کرد و افزود: پرستاران در ایران در سه سطح لیسانس، ارشد و دکتری، فارغ التحصیل می شوند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، در ادامه به موضوع قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کشورمان اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیش از یازده سال از تصویب این قانون می گذرد اما هنوز اجرایی نشده است.

دالوندی با عنوان این مطلب که نظام پرداختی به پرستاران در بخش دولتی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی، تفاوت دارد، گفت: در سیستم دولتی تابع پرداخت حقوق و کارانه مبتنی بر عملکرد است که البته پرداخت کارانه مستقل نبوده و مبتنی بر عملکرد پزشکان است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی نیز قوانین خاص خودش را برای پرداختی پرستاران دارد و بخش خصوصی هم بر اساس اعلام دستمزد سالانه از سوی وزارت کار و درجه بندی بیمارستان، انجام می دهد.

وی، در سخنرانی خود به مسئولین حاضر در نشست ژنو پیشنهاد داد؛ با تصویب حداقل پرداخت به پرستاران منطبق با شرایط مالی کشورها، آن را به سیستم های سلامت کشورها ابلاغ کنند که با استقبال مسئولین در این نشست و حاضران همراه شد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: