کد خبر: ۱۹۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 12
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون بین‌الملل دانشگاه با هدف توسعه ارتباطات و ارائه خدمات تخصصی و آموزشی به پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی عراق با معاون مدیریت سلامت وزارت سلامت این کشور و هیأت همراه دیدار کردند
شفا آنلاین>سلامت>تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران و وزارت سلامت عراق به منظور ایجاد شعبه بین‌الملل این دانشگاه‌ در عراق و برپایی دوره‌های آموزشی پزشکی و پرستاری امضاء شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون بین‌الملل دانشگاه با هدف توسعه ارتباطات و ارائه خدمات تخصصی و آموزشی به پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی عراق با معاون مدیریت سلامت وزارت سلامت این کشور و هیأت همراه دیدار کردند.

این نشست با خوشامدگویی دکتر کریمی، رئیس دانشگاه و نمایش فیلم کوتاه معرفی ظرفیت‌های دانشگاه چون دانشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی، بیمارستان‌ها و همچنین دستاوردهای بین‌المللی آغاز شد.

دکتر اکرمی، مسئول کمیته راه‌اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق نیز این مجموعه را به عنوان قدیمی و برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و از جمله پیشتازان فعالیت‌های بین‌المللی معرفی کرد و ادامه داد: آموزش دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف علوم پزشکی به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که به دلیل تعامل این گروه از دانشجویان با بیماران، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اکرمی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به دریافت گواهی اعتباربخشی بین‌المللی شده است، اظهار داشت: با تکیه بر اهمیت گسترش تعاملات علمی و دانشگاهی برون‌مرزی، این مجموعه آمادگی همکاری در زمینه‌های مورد توافق طرفین را دارد.

دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به تحصیل ۸۵۹ دانشجوی خارجی از ۴۵ کشور در دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۲۷۰ نفر از این تعداد را دانشجویانی از کشور عراق تشکیل می‌دهند.

وی ضمن تأکید بر فراهم بودن بسترهای لازم برای همکاری‌ها مشترک علمی دو کشور در حوزه علوم پزشکی، از دوره‌های کوتاه مدت به عنوان یکی از فرصت‌های پیش رو یاد کرد.

دکتر Mohammed Jabour Hawel، معاون مدیریت سلامت وزارت سلامت عراق نیز با ابزار خرسندی از حضور در این نشست، به آمادگی برای همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد.

وی گفت: به عنوان گام نخست همکاری‌ها، علاقمند به آموزش گروهی از پرستاران، کادر پزشکی و پزشکان کشور عراق در قالب دوره‌های کوتاه مدت توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم.

دکتر Mohammed Jabour Hawel اظهار امیدواری کرد که این رویکرد بسترساز افزایش توانمندی کادر بهداشتی و درمانی این کشور شود.

در ادامه، مقرر شد که هیأت وزارت سلامت عراق درخواست خود مبنی بر برگزاری دوره‌های کوتاه مدت را همراه با جزئیات به صورت مکتوب برای معاونت بین‌الملل دانشگاه ارسال کند.

مفاد پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکارهای مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت عراق در این نشست بررسی شد و طرفین در خصوص مباحثی چون ایجاد شعبه بین‌الملل دانشگاه، گردشگری سلامت(health tourism) با رویکرد پذیرش بیماران عراقی در مراکز خدماتی و درمانی، مدیریت بیمارستانی مطابق با نیاز طرف عراقی، برپایی دوره‌های آموزشی پزشکی و پرستاری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های مشترک و اجرای مشترک پروژه‌های تحقیقاتی بین‌المللی به توافق رسیدند.

این تفاهم‌نامه در نهایت به امضاء دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر Mohammed Jabour Hawel، معاون مدیریت سلامت وزارت سلامت عراق رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: