کد خبر: ۱۹۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 15
همپوشانی حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده وجود دارد که به ازای هر یک میلیون نفر هزینه‌ای بالغ بر ۵۲۸ میلیارد تومان را به جای می گذارد. این یعنی هزینه این میزان همپوشانی دفترچه‌های بیمه درمانی ۲۶۰۰ میلیارد تومان است
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق بررسی‌های انجام شده همپوشانی حدود پنج میلیون بیمه شده وجود دارد که هزینه این همپوشانی بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شفا آنلاین، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) دو سوال را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد مبنی بر اینکه علت عدم اجرای مصوبه یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی در بودجه سال ۹۵ چیست و علت وجود تبعیض در هزینه بیمه شده‌های تامین اجتماعی چه چیزی می باشد؟

وی در توضیح سوالش گفت: این دو سوال مربوط به سال ۹۵ است که در سال ۹۷ در صحن مجلس مطرح می شود. ممکن است در این مدت بسیاری از قوانین تغییر کند کما اینکه اکنون سازمان بیمه خدمات درمانی موظف به این کار شده است. البته متاسفانه به هر دلیلی اکنون سازمانهای بیمه گر همکاری لازم را برای دادن اطلاعات به سازمان بیمه ایرانیان نمی دهند تا مشکل یکسان سازی دفترچه های بیمه های درمانی رفع شود.

وی افزود: همپوشانی حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده وجود دارد که به ازای هر یک میلیون نفر هزینه‌ای بالغ بر ۵۲۸ میلیارد تومان را به جای می گذارد. این یعنی هزینه این میزان همپوشانی دفترچه‌های بیمه درمانی ۲۶۰۰ میلیارد تومان است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: از طرف دیگر روستاییان برای استفاده از دفترچه تامین اجتماعی(Social Security) باید فرانشیز پرداخت کنند که این فرانشیز برای استفاده از دفترچه بیمه خدمات روستایی وجود ندارد به همین دلیل انها تمایلی برای استفاده از دفترچه تامین اجتماعی ندارند.

شهریاری خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در بسیاری از کلانشهرها بیمارستانهای تخصصی و فوق تخصصی خوب داریم که بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند از خدمات آن استفاه کرده و فرانشیز هم پرداخت نکنند. چنین امکاناتی در مناطق محروم وجود ندارد آنها به دلیل نبود بیمارستانهای فوق تخصصی تامین اجتماعی مجبورند به بیمارستانهای دولتی مراجعه کرده و فرانشیز هم پزداخت کنند.

نماینده زاهدان پوشش بیمه تامین اجتماعی را در استان سیستان و بلوچستان ۳۳ درصد عنوان و اظهار کرد: این میزان بسیار کم است. در مقایسه تهران و کلانشهرها دارای بیمارستانهای فوق تخصصی و تخصصی خوب هستند. باید این تبعیض آشکار بین بیمه شده‌ها رفع شود. ما می خواهیم که وزیر قول دهد ضمن انجام اقداماتی برای الزام سازمان تامین اجتماعی به ارائه اطلاعات به سازمان بیمه ایرانیان تبعیض بین دادن حق فرانشیز بین روستاییان و مستضعفان با پایتخت و کلانشهر نشینان رفع شود.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه طرح سوال از وزرا برای رفع مشکلات است، گفت: ما نمی خواهیم فقط کارت زرد به وزرا بدهیم کمااینکه وزرایی بودند که سه کارت زرد گرفتند و مشکل هم حل نشد. هدف ما از طرح سوال و تذکر حل مشکلات است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: