کد خبر: ۱۹۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 14
هر سال 1500 نوزاد ناشنوا در کشور متولد می شود. این نوزادان با استفاده کاشت حلزون شنوایی خود را به دست می آورند اما بسیاری از خانواده های این افراد توانایی مالی برای کاشت حلزون ندارند
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل بنیاد بخشش گفت: هر سال 1500 نوزاد ناشنوا در کشور متولد می شود. این نوزادان با استفاده کاشت حلزون شنوایی خود را به دست می آورند اما بسیاری از خانواده های این افراد توانایی مالی برای کاشت حلزون ندارند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد اجل لوئیان افزود: تمام کودکان کاشت حلزون شده ای که به دلیل مشکل در تامین هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات دستگاه دوباره دچار ناشنوایی شده بودند با حمایت مالی افراد خیر توانسته اند مجددا به شنوایی خود را به دست آورند.

به گفته وی، تعداد کاشت های حلزون افزایش یافته و با توسعه مراکز پروتز اعتباراتی خوبی در ردیف بودجه برای کاشت حلزون دیده شد و این روند با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت به جایی رسید که از سال 90 تاکنون حدود 1100 عمل کاشت در سال در کشور انجام شده است.

اجل لوئیان افزود: کشور تا پایان سال 95 در کاشت حلزون موالید عقب ماندگی نداشت اما در سال 96 بنا به دلایل مختلفی تعداد کاشت حلزون شنوایی کاهش یافت و به حدود 750 مورد رسید و 500 کاشت دیگر به نسبت افراد ناشنوا در کشور عقب هستیم.

وی عنوان کرد: در کشور ما دولت پروتز را که 40 میلیون تومان قیمت دارد به صورت مجانی در اختیار بیماران قرار می دهد. این موضوع باید به مردم اطلاع رسانی شود و با هزینه‌های بستری حدود 50 میلیون تومان برای یک پکیج کاشت حلزون صرف می‌شود.

اجل لوئیان گفت: افراد نیازمند به کاشت حلزون اقشار متوسطی هستند که با زحمت می‌توانند سهم خودشان را که مبلغ 6 میلیون تومان برای کاشت حلزون فرزندانشان است تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از خانواده‌های کودکان نیازمند کاشت حلزون افراد ضعیفی هستند که قادر به پرداخت 6 میلیون تومان سهم هزینه خود نیستند، عنوان کرد: دلایل ناشنوایی در کودکان 50 درصد ژنتیکی،20 درصد نامعلوم یا همان ژنیتیکی است و بقیه دلایل دیگر دارد.

اجل لوئیان با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی و پایه یک ریال به موضوع کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا اختصاص نمی دهند، گفت: خانواده هایی که برای کاشت حلزون نیازمند کمک هستند بیمه تکمیلی ندارند و سازمان های مردم نهاد باید در این زمینه ورود کنند.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت و مشارکت خیران در زمینه کاهش جمعیت ناشنوا در کشور هستیم، عنوان کرد: عمده ترین کار پیشگیری از ازدواج‌های فامیلی است و در این مورد نیازمند فرهنگ سازی هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: