کد خبر: ۱۹۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
50 درصد بیماران مبتلا به دیابت از این بیماری اطلاع ندارند و همچنین 50 درصد مبتلایان کنترل مناسبی بر بیماری خود انجام نمی‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در مطالعاتی که چند سال گذشته انجام شد مشخص شد که 50 درصد بیماران مبتلا به دیابت از این بیماری اطلاع ندارند و همچنین 50 درصد مبتلایان کنترل مناسبی بر بیماری خود انجام نمی‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین، حسین ادیب عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات دیابت در نشست خبری انجمن نورویورولوژی اظهار داشت: یکی از واحدهای ارائه خدمات وابسته به دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) تهران درمانگاه تخصصی غدد و دیابت است که از جمله خدمات این درمانگاه می‌توان به اقدامات پژوهش و درمانی این مرکز اشاره کرد.

وی افزود: خدمات این درمانگاه براساس گایدلاین‌های تدوین شده ارائه می‌شود و تمام خدمات این مرکز با تعرفه دولتی و حداقل هزینه‌ها برای بیماران ارائه می‌شود. همچنین اکثر این خدمات تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارد.

ادیب ادامه داد: در مطالعاتی که چند سال گذشته انجام شد مشخص شد که 50 درصد بیماران مبتلا به دیابت(Diabetes) از این بیماری اطلاع ندارند و همچنین 50د رصد مبتلایان کنترل مناسبی بر بیماری خود انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده تا سال 2030 تعداد افراد مبتلا به دیابت در دنیا به 366 میلیون نفر برسد که 75 درصد آنها در کشورهای در حال توسعه قرار دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز دیابت  با بیان اینکه اکنون در کشور ما 5 میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند گفت: پیش‌بینی می‌شود که 10 درصد این افراد ساکن شهر تهران باشند.

مدیر درمانگاه تخصصی دیابت تهران گفت: بیماری دیابت ارگان‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند و افراد مبتلا به این بیماری 2 تا 4 برابر افراد عادی احتمال مبتلا شدن به عوارض قلبی و عروقی را دارد؛ همچنین این افراد 25 برابر مردم عادی در معرض ابتلا به بیماری‌های چشمی هستند.

ادیب با بیان اینکه احتمال قطع عضو در افراد مبتلا به دیابت 40 درصد گزارش شده است تصریح کرد: 9 درصد علت مرگ و میر در دنیا به دلیل بیماری دیابت است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز دیابت افزود: اولویت ما در ا ین درمانگاه کنترل قند خون(Blood glucose) و همچنین تحت نظر قرار دادن افراد مبتلا به این بیماری است و خوشبختانه تمام امکانات درمانی این درمانگاه از جمله خدمات چشم‌پزشکی،‌تصویربرداری و همچنین واحد درمان زخم پای دیابتی به صورت کامل خدماتی را به بیماران ارائه می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عمده‌ کارهای درمانی زخم پای دیابتی مشمول خدمات بیمه‌ای نیستند گفت: اگر فردی دچار زخم پای دیابتی شود باید تمام هزینه‌های ان را به صورت شخصی پرداخت کند؛ همچنین باید توجه داشته باشیم که 15 تا 40 درصد بیماران مبتلا به دیابت ممکن است به این عارضه دچار شوند.

وی در پایان دلیل ارائه نشدن این خدمت توسط بیمه‌ها را زیر بار نرفتن بیمه‌ها برای قبول کردن این خدمت عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیمه‌ها به دنبال این هستند که تعهدات خود را کم کنند و تا جایی که بتوانند از ایجاد قرارداد با بخش‌های درمانی سرپایی شانه خالی می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: