کد خبر: ۱۹۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
قطعا تحریم‌ها بر این حوزه بی‌تاثیر نخواهد بود، کما اینکه تعدادی از داروها در داخل کشور تولید می‌شوند که باید مواد اولیه آن از خارج تامین شود، همچنین تعدادی از شرکت‌های دارویی مجبور هستند از طریق واردات برخی اقلام داروی بیماران خاص نیاز آنها را تامین کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه تلاطم ایجاد شده در بازار ارز بر نرخ داروی بیماران خاص تاثیرگذار خواهد بود بر این مهم تاکید کرد که سیاست‌های آمریکا تعیین‌کننده وضعیت بازار داروی کشور نخواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین،حیدرعلی عابدی در واکنش به انتشار خبری از سوی سخنگوی سازمان غذا و دارو مبنی بر نبود مراودات دارویی بین ایران و آمریکا گفت: اگر این خبر از سوی سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام شده باشد قطعا آن را می‌پذیریم، چرا که ما نیز اطلاعات خود در زمینه دارو را از این سازمان به دست می‌آوریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در مورد تاثیر تحریم‌ها بر وضعیت بازار داروی ایران ادامه داد: قطعا تحریم‌ها بر این حوزه بی‌تاثیر نخواهد بود، کما اینکه تعدادی از داروها در داخل کشور تولید می‌شوند که باید مواد اولیه آن از خارج تامین شود، همچنین تعدادی از شرکت‌های دارویی مجبور هستند از طریق واردات برخی اقلام داروی بیماران خاص نیاز آنها را تامین کنند.

وی با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بازار دارو تصریح کرد: هم‌اکنون ما به التفاوت نرخ دلار دولتی که 4200 تومان تعیین شده است با نرخ دلار در بازار آزاد بر وضعیت بازار دارو تاثیرگذار خواهد بود و قطعا قیمت دارو متاثر از آن خواهد بود.

ما باید شرکت‌های دارویی خود را به سرعت تقویت کنیم
عابدی خاطرنشان کرد: البته ما با سیاست‌های آمریکا به طور مستقیم مرتبط نیستیم، اما متاسفانه در دنیا سایر کشورها به دلیل مراوداتی که با آمریکا دارند وقتی با شرکت‌های بزرگ دارویی به این صورت وارد مذاکره شود که در معاملات خود تحریم‌ها را در نظر بگیرند به دلیل اینکه با این کشور معاملات گسترده‌تری دارند قطعا منافع خود را نادیده نمی‌گیرند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تاکید کرد: ما باید در این شرایط برای ممانعت از تاثیر تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز بر وضعیت داروی کشور، شرکت‌های دارویی خود را به سرعت تقویت کنیم، همچنین مطالبات آنها پرداخت شود تا بتوانند روی پای خود بایستند و ذخایر دارویی به ویژه مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: داروها دو دسته هستند به این صورت که بخشی فقط در دنیای پزشکی به عنوان دارو مطرح می‌شوند که تحریم‌ها شامل آنها نمی‌شود، اما بخشی از داروها نیز که مصرف‌های مختلفی دارند همچون داروهای درمان ام اس و سرطان به ویژه رادیوتراپی‌ها که تجهیزات هسته‌ای محسوب می‌شوند، تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها قرار می‌گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: