کد خبر: ۱۹۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 12
به منظور توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه‌بندی محصولات سالم کشاورزی و بازسازی، بازیابی و فروش این محصولات در راستای ارتقاء سلامت و حفظ ایمنی غذا از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری "شبکه محصول سالم" با عنوان "طرح شمس" راه‌اندازی شد.

شفاآنلاین>سلامت>از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری شبکه محصولات سالم به منظور تامین امنیت غذایی راه‌اندازی شد.

 به گزارش شفاآنلاین،به منظور توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه‌بندی محصولات سالم کشاورزی و بازسازی، بازیابی و فروش این محصولات در راستای ارتقاء سلامت و حفظ ایمنی غذا از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری "شبکه محصول سالم" با عنوان "طرح شمس" راه‌اندازی شد.

این شبکه با مشارکت شرکت‌ها و گروه‌های کنش‌گر و تاثیرگذار بر زنجیره تامین محصولات سالم تشکیل شده است و هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و ماموریت‌های شبکه ایفا می‌کنند.

در حال حاضر مدل کاری 12 گام با محصول سالم از مزرعه تا سفره در مدیریت زنجیره تامین سبز که توسط یکی از موسسات فعال، تدوین و ارائه شده است در اتاق فکر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی مورد تایید قرار گرفت.

تعیین شاخص‌های سلامت و رتبه‌بندی، صدور گواهی و رهگیری محصولات کشاورزی و غذایی در زنجیره تامین محصولات سالم توسط اعضا و ایجاد شبکه معتمد همکار میان شرکت‌های خصوصی و موسسات دولتی و غیر دولتی برای ارتقای سلامت کشور از جمله اهداف "طرح شمس" است.

شبکه محصول سالم همچنین اهدافی چون افزایش ظرفیت و بهره‌وری تولید و توزیع محصولات سالم با توسعه فعالیت‌های نوآورانه و جمعی با بهره‌مندی کشور از فناوری‌های مرتبط با سلامت، کسب اعتماد مصرف‌کننده، فعالیت مشترک و منسجم برای تحقیقات، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و غذایی سالم، ایجاد ارتباط با بانک‌ها و سازمان‌های اعتباری و بیمه‌ای با هدف تسهیل و گسترش خدمات مالی به اعضا، ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و وظایف «شمس»، تلاش برای ساماندهی و حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک در تولید و صادرات و پیگیری حقوقی برای جلوگیری از تولید محصولات غیر استاندارد را دنبال می‌کند.

برچسب ها: سلامت ، توسعه ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: