کد خبر: ۱۹۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 12
پس از تامین خون سالم و کافی برای بیماران، مدیریت خون بیمار برنامه ای است که باید اکنون به اجرای آن اهتمام ورزیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون، گفت: با تامین تجهیزات کارآمد و انجام تعرفه گذاری خدمات انتقال خون زمان جهش و حرکت تصاعدی سازمان به سوی تعالی فرارسیده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی اکبر پورفتح اله در سی و ششمین اجلاس کشوری مدیران سازمان انتقال خون، اظهارداشت: پس از تامین خون سالم و کافی برای بیماران، مدیریت خون بیمار برنامه ای است که باید اکنون به اجرای آن اهتمام ورزیم.

وی از رفع مشکلات زیر ساختی سازمان خبرداد و گفت: هم اکنون مشکلات مالی سازمان در پایین ترین حد است و با تامین تجهیزات(Equipment) کارآمد و انجام تعرفه گذاری خدمات انتقال خون زمان جهش و حرکت تصاعدی سازمان به سوی تعالی فرارسیده است.

پورفتح اله افزود: باید به توانمندی پرسنل بخش اهدا توجه خاصی شود و این نگاه ویژه را در مورد اهدا کنندگان خون و فرآورده های آن نیز داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به اهمیت پویایی و آموزش دهنده و آموزش گیرنده بودن یک سازمان، گفت: سازمان ما با آموزش مستمر مربی و ممیز و وجود موسسه طب انتقال خون که به بالندگی و توسعه دانش انتقال خون(blood transition) کمک می کند و آموزش دهی و آموزش پذیری مستمری که در بخش های فنی و کنترل کیفی سازمان وجود دارد، سازمانی مثال زدنی است.

وی افزود: با ارتقاء کیفی کارکنان و گسترش فرهنگ پژوهش درون سازمان باید به سازمانی شایسته تر تبدیل شویم.

پورفتح اله همچنین با اشاره به توانمندی کارکنان سازمان گفت: هریک از پرسنل می توانند با توجه به توانمندی خود برای انجام وظیفه در بخش های مختلف آموزش ببینند و در صورت نیاز در بخشهای دیگر نیز انجام وظیفه کنند.

وی همچنان با تاکید بر رعایت دقیق استانداردها تاکید کرد: سازمان باید از درون و بیرون مرتب و زیبا باشد و مراکز انتقال خون مدیریت پس ماندها را نیز با دقتی بالا انجام دهند.

پورفتح اله، همچنین لازمه مدیریت خطر را برقراری نظام هموویژلانس و ثبت اطلاعات و گزارش های مربوط به تزریق خون دانست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: