کد خبر: ۱۹۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
استرس به عنوان یکی از علل اصلی در بروز اختلال در افراد شناخته می‌شود درست است، اما برخی از رسانه‌ها با پرداختن بیش از حد به این موضوع به افزایش استرس عمومی‌دامن می‌زنند

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص مغز و اعصاب بزرگسالان گفت: اینکه استرس به عنوان یکی از علل اصلی در بروز اختلال در افراد شناخته می‌شود درست است، اما برخی از رسانه‌ها با پرداختن بیش از حد به این موضوع به افزایش استرس عمومی‌دامن می‌زنند.

دکتر بابک زمانی با تاکید براینکه مصرف داروهای آرام بخش به دلیل القای استرس از سوی رسانه‌ها است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از رسانه با موضوع استرس خوب برخورد نمی‌کنند و این اتفاق اثراتش را در مردم نشان می‌دهد.


زمانی اظهارداشت: بیشتر مطالب و برنامه‌های رسانه در مورد نحوه ایجاد، علل ایجاد و اثرات استرس و بی خوابی و مشکلات آن صحبت می‌شود و این موضوع خود به تنهایی القا کننده استرس به افراد است. حتی اگر فردی استرس نداشته باشد این حجم از پرداخت به این موضوع می‌تواند حتی افراد سالم را با موضوع استرس روبرو کند.

این متخصص مغز و اعصاب بزرگسالان با بیان اینکه خیلی از افرادی که دچار اختلالات خواب هستند ممکن است از داروهای آرام بخش استفاده کنند، به راه‌های داشتن خوابی آرام اشاره کرد و گفت: برای اینکه افراد بتوانند خواب راحتی داشته باشند باید فعالیت روزانه خود را افزایش دهند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش مطالعه نیز در این روند تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: درصد قابل توجهی از مردم سالم هستند و تنها ساعت خوابشان با بقیه فرق دارد، یعنی ممکن است دیرتر از بقیه بخواهند و دیرتر هم از خواب بیدار شوند یا برعکس.

وی معتقد است: زمانیکه داروی آرام بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد، شاید یکی دو بار اول مصرف اثر خوبی روی بدن داشته باشد، اما بعد از مدتی به این دلیل که بدن در برابر آن ایمنی پیدا می‌کنند و به ضد دارو بدل می‌شود.

زمانی اضافه کرد: بعد ایمنی یافتن بدن در برابر دارو، فرد باید دوز دارو را زیاد کند. از این به بعد مشکل فرد بی‌خوابی نخواهد بود بلکه اعتیادی است که به دارو پیدا کرده و این مشکلات بیشتری برای فرد ایجاد می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب بزرگسالان گفت: ضمن اینکه اثری که این دارو در بدن می‌گذارد قطعی نیست و مقطعی خواهد بود و فرد برای اینکه بتواند به نتیجه مورد نظر برسد باید هر روز دوز دارو  را اضافه کند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: