کد خبر: ۱۹۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 11
هر چند دارو و تجهیزات پزشکی از شمول تحریم خارج شده اما احتمال می رود تا اندازه ای بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اثرگذار باشد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: هر چند دارو و تجهیزات پزشکی از شمول تحریم خارج شده اما احتمال می رود تحریم ها بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اثرگذار باشد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدنعیم امینی فرد با بیان اینکه بر اساس قوانین بین المللی دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) شامل تحریم نمی شود، گفت: هر چند دارو و تجهیزات پزشکی از شمول تحریم خارج شده اما احتمال می رود تا اندازه ای بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اثرگذار باشد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  تحریم های بانکی، نقل و انتقال پول، ال سی و منابع بانکی را هدف قرار داده و امکان دارد در پی آن قدرت مانور کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه 90 درصد اقلام دارویی تولید داخل است، گفت: بخش قابل توجهی از مواد اولیه داروهای ساخت داخل وارداتی است که در حال حاضر با ارز مبادله ای چیزی حدود 2.7 میلیون دلار هزینه واردات دارو و تجهیزات پزشکی می شود؛ البته به طور قطع وزارت بهداشت(Ministry of Health) با توجه به تجارب گذشته در مورد تحریم ها با هماهنگی با بخش های عملی و صنفی تهمیداتی را برای شرایط تحریم اتخاذ کرده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، افزود: انتظار می رود وزارت بهداشت با برنامه ریزی منسجم و مناسب جهت تامین مواد اولیه داروها اقدام و همچنان در مسیر خودکفایی و تولید داروهای باکیفیت مانند گذشته حرکت کند همچنین نیاز است دولت حمایت مناسبی را از وزارت بهداشت برای تولید داروهای با کیفیت داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت شناسایی بازار هدف مناسب برای صادرات دارو، گفت: امکان واردات دارو با تکنولوژی بالا به کشورهایی مانند روسیه و ترکیه فراهم شده و باید به گونه ای اقدام کرد که وابستگی متقابل به تضمین امنیت دارویی و تجهیزات کشور کمک کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: