کد خبر: ۱۹۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
دیابت نوع 1، یک اختلال خود ایمنی است که تولید انسولین را در بدن متوقف می کند و در واقع در این بیماری مزمن، سیستم ایمنی بدن به سلول های بتا اجازه تولید انسولین نمی دهند
شفا آنلاین>سلامت>محققان با استفاده از سلول پانکراس مهندسی شده انسان در آزمایشگاه موفق به درمان دیابت نوع 1 در موش ها شدند و امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند با رشد بافت بیمار در آزمایشگاه، دیابت نوع 1 را در انسان درمان کنند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی با همکاری محققان دانشگاه یوکوهامای ژاپن دریافتند چگونه سلول های پانکراس انسان در آزمایشگاه قادر به رشد سیستم جریان خون و ترشح هورمون هایی مانند انسولین(Insulin) است.

این مطالعه نشان می دهد سیستم کشت سلولی خود تراکم دهنده، قادر به رشد عروق خونی بافت هستند. محققان در این مطالعه سلول بافت های مختلفی از جمله پانکراس، قلب و مغز را مورد بررسی قرار دارند و همچنین از سلول های بنیادی پرتوان القایی نیز استفاده کردند.

پس از پیوند سلول های مهندسی شده انسان به موش های مبتلا به دیابت(Diabetes)، مشاهده شد که این سلول ها مانند بخشی از سیستم غدد درون ریز عمل می کند و قادر به ترشح انسولین و تثبیت قند خون است. در حال حاضر موانعی که برای استفاده از این روش در انسان وجود دارند، اعصاب و منبع خون بافت هستند.

دیابت نوع 1، یک اختلال خود ایمنی است که تولید انسولین را در بدن متوقف می کند و در واقع در این بیماری مزمن، سیستم ایمنی بدن به سلول های بتا اجازه تولید انسولین نمی دهند.

انسولین توسط سلول های بتا در پانکراس تولید می شود و مهمترین وظیفه آن تبدیل قند خوراکی به انرژی است. در دیابت نوع 1، سلول های ایمنی با تخریب سلول های بتا، تولید انسولین را متوقف می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار