کد خبر: ۱۹۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
روند پیوند اعضاء در داخل کشور روزبه‌روز در حال افزایش است، غیر از استان تهران و شیراز که بیشترین میزان پیوند اعضاء در کشور را به خود اختصاص داده اند، بسیاری از استان‌های شمالی و جنوبی کشور در بحث پیوند اعضاء فعال شده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>جان بابایی گفت: استان تهران و شیراز بیشترین میزان پیوند اعضاء در کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش شفا آنلاین، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم بزرگداشت اهداء عضو  در رابطه با پیوند اعضا(Member transplant)، اظهار کرد: پیوند اعضاء یکی از پیشرفته‌ترین فعالیت‌هایی است که در جهان انجام می‌گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص استان‌های کشور که بیشترین میزان پیوند اعضاء را دارند، گفت: روند پیوند اعضاء در داخل کشور روزبه‌روز در حال افزایش است، غیر از استان تهران و شیراز که بیشترین میزان پیوند اعضاء  در کشور را به خود اختصاص داده اند، بسیاری از استان‌های شمالی و جنوبی کشور در بحث پیوند اعضاء فعال شده‌اند.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: بحث پیوند اعضاء در کشور اهمیت بسیاری دارد و بسیاری از استادان کشور به بحث پیوند اعضاء توجه دارند و این موضوع به دلیل حضور استادان فرهیخته و حمایت‌های دولتی است اما متأسفانه میزان حمایت‌های مالی که در بحث پیوند اعضاء انجام می‌شود متناسب با نیازهای روز این حوزه نیست.

میزان پیوند اعضاء در ایران
وی در رابطه با میزان پیوند اعضاء در داخل کشور، بیان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم متناسب با نیازهای روز کشور پیوند اعضاء انجام دهیم و میزان پیوند اعضاء در داخل کشور متناسب با نیازها نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر بیشترین پیوندی که در کشور انجام می‌گیرد، پیوند کلیه(Kidney transplant) است اما در این حوزه هم نیازهای بسیاری وجود دارد و هنوز دولت و مجلس حمایت‌های خود را از این حوزه به عمل نیاورده‌اند و زیرساخت‌های این حوزه باید گسترش یابند.

جان‌بابایی با اشاره به هزینه پیوند اعضاء، اظهار کرد: از نظر اقتصادی پیوند اعضاء هزینه بالایی  دارد، از طرفی داروهایی که هر یک از بیماران باید پس از پیوند دریافت کنند هزینه زیادی را به بیماران و خانواده آنها تحمیل می کند که برای برطرف کردن این مشکل باید زیرساخت‌ها را گسترش دهیم؛ هرچه زیرساخت‌های موجود افزایش یابند، هزینه‌های درمان پیوند هم کاهش پیدا می‌کنند.

میزان دستمزد پزشکانی که عمل پیوند انجام می‌دهند
وی تصریح کرد: پیوند اعضاء، خود یکی از راه‌های کاهش هزینه درمان‌هاست؛ با پیوند یک کلیه هزینه‌های جانبی درمان آن از بین رفتن این عضو کاهش پیدا می‌کند؛ برای مثال زمانی بیمارانی که سرطان خون(Leukemia) داشتند وضعیت جسمانی بدی پیدا می‌کردند اما امروز با پیوند مغز و استخوان مشکلات گذشته از بین رفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص دستمزد هر یک از پزشکانی که عمل پیوند را انجام می‌دهند، گفت: علی‌رغم هزینه‌های بالای پیوند، پزشکان ما کمترین دستمزد را دریافت می‌کنند و این صرفا به دلیل عشق و علاقه‌ای است که به این حوزه دارند و به همین دلیل به بهترین نحو کار خود را انجام می‌دهند.

جان‌بابایی یادآور شد: متأسفانه متناسب با حجم پیوندی که در داخل کشور انجام می‌شود، سازمان ها و نهادهای ما هنوز گسترش نیافته‌اند و باید این موضوع سازماندهی شود و امیدوارم روزی به جایی برسیم که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به مردم بدهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: