کد خبر: ۱۹۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
شهرهای نیمی از ایالت‌های کشور آمریکا در طول یک دوره ۵ ساله، پوشش درختی خود را ازدست‌داده‌اند که این مسئله می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.
شفا آنلاین>اجتماعی>بر اساس بررسی‌های جدید انجام‌شده از سوی پژوهشگران مشخص شد که شهرهای نیمی از ایالت‌های کشور آمریکا در طول یک دوره ۵ ساله، پوشش درختی خود را ازدست‌داده‌اند که این مسئله می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس گزارش‌ها و مطالعات جدید، جنگل‌های شهری ایالات‌متحده در بحران هستند. در این گزارش‌ها آمده است که شهرهای نیمی از ایالت‌های کشور آمریکا در طول یک دوره ۵ ساله، میزان قابل‌توجهی از پوشش درختان خود را ازدست‌داده‌اند. در برخی موارد این تغییرات بسیار شدید بوده است. لازم به ذکر است که بدون هرگونه برنامه برای مقابله با روند مبارزه با قطع درختان، این میزان طی چندین سال گذشته رو به افزایش رفته است.

    بیشترین قطع درختان را می‌توان در جزیره رود (Rhode Island)، جورجیا، آلاباما (Alabama) و نبراسکا (Nebraska) و منطقه کلمبیا مشاهده کرد. در این میان تنها سه ایالت می‌سی‌سی‌پی، مونتانا (Montana) و نیومکزیکو، میزان پوشش دهی درختان شهری خود را افزایش داده‌اند، که البته میزان آن قابل‌توجه نیست.

دیوید نوواک (David Nowak) و اریک گرین فیلد (Eric Greenfield) دو دانشمند خدمات جنگلی ایالات‌متحده آمریکا، افرادی هستند که سال‌ها مسئله جنگل‌های شهری را دنبال کرده و به آن می‌پردازند و در حال حاضر گزارش‌های مرتبط با این مسئله را ارائه داده‌اند. قابل‌توجه است که این پژوهشگران این روند قطع درختان را پیش‌ازاین نیز موردبررسی قرار داده بودند و تحقیقات جدید آن‌ها بر پایه فعالیت‌های پیشینشان استوار است و نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که از بین رفتن جنگل‌های شهری در سراسر این کشور در حال انجام است و فقط در اطلاعات و داده‌ها نمایان نیست و در واقعیت در حال رخ دادن است.

ریچارد کانیف (Richard Conniff) در گزارش‌های خود اظهار داشته که بیشترین قطع درختان را می‌توان در جزیره رود (Rhode Island)، جورجیا، آلاباما (Alabama) و نبراسکا (Nebraska) و منطقه کلمبیا مشاهده کرد. تنها سه ایالت می‌سی‌سی‌پی، مونتانا (Montana) و نیومکزیکو، میزان پوشش دهی درختان شهری خود را افزایش داده‌اند، که البته میزان آن قابل‌توجه نیست.

لازم به توضیح است که این گروه تحقیقاتی تصاویر Google Earth را برای بررسی هزار نقطه به‌طور تصادفی در هر ایالت انتخاب کردند و تغییرات آن‌ها را قبل و بعد از یک دوره پنج‌ساله که به‌طورکلی در سال ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۵ میلادی پایان پیدا می‌کردند، مورد مقایسه قراردادند.

دلایل زیادی برای روند رو به پایین تعداد درختان عنوان‌شده‌اند که آفات، طوفان‌ها، رشد جمعیت و سن بالای درختان نمونه‌هایی از آن‌ها هستند. علاوه بر آن، برنامه‌های کاشت درختان نیز در طی این سال‌ها تداوم چندانی نداشته است.  بر اساس گزارش کانیف، در این مدت میلیون‌ها درخت از بین رفته درحالی‌که تنها ۵۳ هزار نهال کاشته شده است.

در حال حاضر گرین فیلد به‌طور محافظه‌کارانه‌ای تخمین زده است که در طول تحقیقاتشان ۹۶ میلیون دلار در مبحث مزایای درختان ازدست‌رفته است. آن‌ها با محاسبه مجموعه‌ای محدود از این مزایا همچون حذف آلودگی هوا، صرفه‌جویی در انرژی، تسهیل کربن و غیره به این رقم دست پیداکرده‌اند. علاوه بر مزایای ذکرشده باید گفت، درختان هزاران دلار به ارزش خانه‌ها اضافه می‌کنند. در ضمن حضور درختان را در شهرها می‌توان با رفتار انسان‌های آن جامعه و اثرات چشم‌انداز شهری بر آن‌ها مرتبط دانست.
 pbs

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: