کد خبر: ۱۹۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 09
دیابت بیماری است که بر روی سیستم عصبی، عروقی و غدد درون ریز تاثیر می‌گذارد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن نورویورولوژی ایران از روش جدیدی برای کاهش مشکلات اورولوژی در بیماران دیابتی خبر داد و گفت: این روش افقی جدید و امیدواری را در زندگی بیماران مبتلا به دیابت باز می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مهری مهراد در ارتباط با روش جدید درمان عوارض دیابت، اظهار داشت: دیابت(Diabetes) بیماری است که بر روی سیستم عصبی، عروقی و غدد درون ریز تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: بیمار دیابتی تنها قند خونش بالا نیست بلکه عصب ها و عروق محیطی آنها نیز تحت تأثیر دیابت قرار می‌گیرد لذا فرد دچار نوروپاتی می‌شود که این مسئله یک مشکل شایع در بیماران دیابتی به شمار می‌رود.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران با اشاره به اینکه بیماران دچار نوروپاتی، عصب اندام انتهایی آنها دچار مشکل شده لذا حس کمتری در این ناحیه از بدن دارند، دکتر مهری  مهراد گفت: دیابت عوارض اورولوژی، مشکلات چشمی و فشارخون بالا به همراه دارد که شایع‌ترین مشکلات اورولوژیک؛ نارسایی کلیه، مشکلات جنسی، عفونت‌های ادراری و بی اختیاری ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار است.

مهراد بیان داشت: بیماران دچار دیابت باید دفع پروتئین ۲۴ ساعته خود را توسط پزشک نفرولوژی چک کنند تا از نارسایی کلیه و تشدید این بیماری در آنها پیشگیری شود.

وی در مورد مشکلات(Difficulties) جنسی بیماران مبتلا به دیابت، گفت: این افراد روند نرمال جنسی ندارند و توانایی جنسی این افراد بسیار کاهش می یابد به طوری که یک جوان ۳۵ ساله مبتلا به دیابت که تشکیل زندگی مشترک داده ممکن است به دلیل بیماری‌اش وضعیت جنسی مناسبی برای شروع زندگی نداشته باشد که داروها نیز نمی‌توانند چندان در رفع مشکل آن موثر واقع شوند چرا که مشکل فرد عروقی بوده و مرتبط با عصب محیطی است.

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران با بیان اینکه  اخیرا روش جدیدی برای کمک به این بیماران ایجاد شده است، گفت: می‌توان با استفاده از روش P–shot که نوعی روش prp  است، خون فرد را با سرنگ گرفته و هورمون‌های رشد به آن اضافه و سپس به خود فرد تزریق کنیم تا سلول‌های ناحیه جنسی دوباره بتوانند عروق آن سلول سازی کنند.

مهراد به مشکل بی اختیاری ادرار و عفونت ادراری در بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: فرد مبتلا به دیابت مثانه نرمالی ندارد و می‌توان گفت متأسفانه مثانه آن ها فلج است بنابراین هنگامی که مثانه بیمار پر شود تخلیه کامل ادرار انجام نمی‌گیرد و این مسئله عفونت ادراری و بی اختیاری‌های ادراری را برای فرد به همراه دارد چرا که فرد دچار نوروپاتی مثانه بوده و توانایی تخلیه کامل آن را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از روش جدید، در زنان تزریق در واژن، و در آقایان در آلت تناسلی است و برای اولین بار این کار از مرکز دیابت تهران آغاز شد و می‌توان گفت این روش افقی جدید و امیدواری را در زندگی بیماران مبتلا به دیابت و مشکل جنسی آنها باز می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: