کد خبر: ۱۹۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 08
دکتر محمد رضا آی امروز سه شنبه در نشست خبری سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران،افزود: تحقیقات پیش بالینی درمان بهتر سرطان در این آزمایشگاه انجام شده و نتایج خوبی در مرحله حیوانی بدست آمده است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس آزمایشگاه پیش‌ بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به انجام تحقیقات در زمینه سرطان، سلول‌ درمانی و پزشکی هسته‌ای در این آزمایشگاه، گفت: تحقیقات برای درمان بهتر سرطان در آزمایشگاه پیش بالینی انجام شده است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمد رضا آی امروز سه شنبه در نشست خبری سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران،افزود: تحقیقات پیش بالینی درمان بهتر سرطان در این آزمایشگاه انجام شده و نتایج خوبی در مرحله حیوانی بدست آمده است.

وی ادامه داد:همه اقدامات در حوزه پزشکی اعم از داروهای مصرفی، روش‌های درمانی، جراحی و... قبل از آنکه برای انسان اجرا شود باید مورد تست قرار گیرد و بر همین اساس ابتدا به دلیل اینکه فیزیولوژی موش شبیه انسان است روش‌های درمانی را ابتدا بر روی این حیوانات آزمایش می‌کنند.

آی افزود: اگر این تست و آزمایش‌ها منجر به نتیجه شد پس از آن وارد فاز کلینیکی می‌شویم. ولی باید توجه داشت که قبل از آن باید تصویربرداری‌های لازم را انجام داده باشیم.

رئیس آزمایشگاه پیش‌ بالینی ادامه داد: قلب موش در مقایسه با قلب انسان تقریباً 2500 بار حجم کوچک‌تری دارد و با استفاده از دستگاه‌هایی که برای انسان بوده قطعاً نمی‌توانیم نتیجه خوبی را برای تست‌های قلب موش به دست آوریم لذا این مسئله تجهیزات قوی می‌طلبد که از آنجایی که در ایران دستگاه‌های با تکنولوژی بالا را در تحریم هستیم لذا تصمیم گرفتیم خودمان این تجهیزات را بسازیم.

آی با بیان اینکه موفق شدیم علم را در این زمینه به تکنولوژی و محصول تبدیل کنیم، گفت: در حال حاضر در آزمایشگاه پیش‌ بالینی شش دستگاه اصلی را تولید کرده که شامل دستگاه نوری دو بعدی، سه‌ بعدی، CT، دستگاه تصویربرداری مکیروپکت و مکیرو اسپکت، همه را در ایران تولید کرده‌ایم و از این طریق به همه محققین کشور ارائه خدمت می‌دهیم.

وی در ادامه تعداد پروزه انجام شده تا پایان سال گذشته را 35 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت 124 تصویر برداری انجام شده که امیدواریم در سال جاری این تعداد افزایش یابد.

رئیس آزمایشگاه پیش‌ بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه تمام تجهیزات این مجموعه ساخت ایران است، گفت: از لحاظ تعداد تجهیزات نهمین آزمایشگاه در دنیا هستیم. این آزمایشگاه سبب غرور ملی شده و زمینه رشد تحقیقات در حوزه پیش بالینی را در آینده نزدیک افزایش خواهد داد.

وی گفت: در شش ماه گذشته خدمات این مجموعه به صورت رایگان به محققان ارایه شده و امسال برای ترویج این موضوع ، تخفیف بیش از 50 درصدی برای انجام فعالیت های پژوهشی در این آزمایشگاه برای محققان اعمال خواهد شد.

رئیس آزمایشگاه پیش‌ بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاکنون بیش از 600 نفر از این مجموعه بازدید کردند.

** برگزاری سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی

دبیر علمی سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی از برگزاری اولین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی در 24 اردیبهشت ماه در سالن همایش ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

دکتر احسان شریف در این نشست خبری ادامه داد: ترویج تحقیقات در حوزه پیش بالینی، معرفی خدمات و امکانات این آزمایشگاه، معرفی کاربردهای تصویربرداری در حوزه های مختلف علوم پزشکی و مهندسی از جمله اهداف این رویداد علمی است.

وی گفت: تاکنون تحقیقات در زمینه های مختلف از جمله پزشکی هسته ای و سلول درمانی در این مجموعه انجام شده که می تواند در ارائه خدمات بهتر به بیماران نقش مهمی داشته باشد.آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تیرماه سال گذشته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح و به بهرداری رسید.

این مجموعه به دلیل اهمیت مطالعات پیش بالینی و فقدان امکانات مورد نیاز جهت این تحقیقات و با هدف انجام ماموریت های نوین در راستای پاسخگویی به بخش از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در حوزه ایجاد زیرساخت تصویربرداری از حیوانات کوچک مانند موش ایجاد شده است.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: