کد خبر: ۱۹۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 08
انجام آزمایش‌های مربوط به شنوایی شناسی بر روی مراجعان، به منظور تشخیص اینکه مشکلات موجود در کدام یک از قسمت های گوش مانند گوش خارجی، میانی، داخلی و... وجود دارد، ضروری است
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس مسئول واحد شنوایی شناسی هلال احمر با بیان اینکه درمان سرگیجه‌های ناگهانی باید توسط افراد جدی گرفته شود، گفت: وجود مایع در پشت گوش و عفونت، منجر به ایجاد مشکلاتی مانند کم شنوایی، ناشنوایی و مننژیت در افراد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، افروز پورفهیمی کارشناس مسئول واحد شنوایی شناسی در مرکز جامع توانبخشی(Rehabilitation) هلال احمر اظهار کرد: واحد شنوایی شناسی در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر از سال 1373 مشغول به فعالیت بوده و به عنوان یکی از مدرن‌ترین مراکز شنوایی شناسی در سطح کشور، با استفاده از تجهیزات پیشرفته به تشخیص بیماری های مربوط به گوش می‌پردازد.

کارشناس مسئول واحد شنوایی سنجی با اشاره به اینکه افراد با احتمال وجود مشکلات شنوایی، توسط پزشکان و متخصصان گوش وحلق و بینی و همچنین متخصصان مغز و اعصاب به این مرکز ارجاع داده می شوند، افزود: انجام آزمایش‌های مربوط به شنوایی شناسی بر روی مراجعان، به منظور تشخیص اینکه مشکلات موجود در کدام یک از قسمت های گوش مانند گوش خارجی، میانی، داخلی و... وجود دارد، ضروری است.

پورفهیمی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین خدماتی که در واحد شنوایی شناسی(Audiology) ارایه می‌شود، سنجش تعادل مراجعان است و به همین دلیل بخشی از افراد نیز جهت انجام آزمایش‌های تعادلی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در این مرکز آزمایش‌های مختلفی مانند ادیومتری، تمپانومتری، ABR، ASSR، ECoch-G، صندلی چرخ‌دار، VEMP و VNG بر اساس دستور پزشک انجام و همچنین مشاوره و ارزیابی‌های لازم جهت استفاده از سمعک نیز صورت می‎گیرد و در انتها تمامی نتایج به‌دست آمده جهت تشخیص نحوه درمان افراد، به پزشک مربوطه ارجاع داده می‌شود.

مسئول واحد شنوایی سنجی در ادامه تاکید کرد: تمامی خدمات مذکور به منظور تشخیص مشکلاتی از قبیل جمع شدن مایع در گوش میانی (به ویژه در کودکان)، عفونت گوش، اختلالات سیستم تعادلی، میزان افت شنوایی گوش و علاوه بر آن در حیطه کار شنوایی شناسی تجویز سمعک مناسب و توانبخشی تعادلی یا شنیداری ارایه می‌شود.

مسئول واحد شنوایی شناسی عنوان کرد: همچنین تشخیص مشکلات رایج در افراد مانند وزوز گوش با استفاده از آزمایش ABR، ارزیابی آستانه شنوایی افراد حتی در کودکان، تشخیص دلایل سرگیجه های ناگهانی افراد، مشکلات سیستم تعادلی و بیماری‌های ناشی از این موارد از دیگر خدماتی است که در این واحد ارایه می‌شود.

پورفهیمی در پایان با تاکید بر اینکه عدم درمان سرگیجه های ناگهانی باعث ایجاد مشکلاتی در روند زندگی افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود مایع در پشت گوش و عفونت، منجر به ایجاد مشکلاتی مانند کم شنوایی، ناشنوایی، پیشرفت عفونت و حتی بیماری هایی مانند مننژیت در افراد خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: