کد خبر: ۱۹۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 08
مصرف زیاد شکر میتواند منجر به اختلال سلامت گردد. به رغم آنکه ما اکنون بیشتر درباره خوردن شیرینی جات میدانیم هنوز بسیاری خرافات درباره خطر مصرف قند و آثار آن وجود دارد.

شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>در اواخر دهه ششم قرن گذشته یکی از شرکتهای تولید مواد غذايي و موسسه تحقیقات شکر، نزدیک به 6500 دلار آمریکا آن زمان، نزدیک به 50 هزار دلار امروز را به سه محقق دانشگاه هاروارد داد تا تحقیقات مربوط به ارتباط بین افزایش شکر و بیماري های قلب را نقد کنند و این، بر اساس تحلیلی است که بر مبناي مدارک تاریخی مخصوص به تولید غذا انجام شد و در پاییز 2016 منتشر گردید.

به گزارش شفا آنلاین:و گزارشی که این محققین از دانشگاه هاروارد منتشر کردند منجر به تغییر وضعیت غذایی مردم آمریکا شد و سبب شد مردم از غذاهای چرب دور شوند و به جای آن به غذاهای پر از شکر روی بیاورند. این یک سود سرشار برای کارخانه های تولید شکر و یک جنایت بزرگ در حق مردم بود. در حقیقت جنایتی در حق علم در ازای پر شدن جیب کارخانه دار آمریکایی!!

ولی همانطور که تحقیقات کنونی نشان می دهد، مصرف زیاد شکر میتواند منجر به اختلال سلامت گردد. به رغم آنکه ما اکنون بیشتر درباره خوردن شیرینی جات میدانیم هنوز بسیاری خرافات درباره خطر مصرف قند و آثار آن وجود دارد. قند، اسم ساده کربوهيدرات است و همیشه در غذاهای شیرین یافت ميشود. و مشکل امروز، در مصرف شکر، بیش از دو برابر توصیه شده، توسط اداره غذا و دوا در آمریکا و بیش از چهار برابر میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است و این، امری خطرناک است و اطلاعات کنونی، اثر مضر مصرف قند را بر جسم نشان ميدهد.

تولید گلوکز به بدن خبر میدهد که هورمون انسولین تولید کند و این به جسم کمک میکند تا سطح قند را تنظیم نماید و با هورمونهای دیگر هم واکنش نشان میدهد تا به ما کمک کند، احساس سیری کنیم. مطالعات، مصرف زیاد شکر و مصرف چربی، را در کاستن از عملکرد قسمتهایی از مغز- که مرتبط با حافظه است- نشان میدهد.

مصرف زیاد قند، منجر به مقاومت انسولین میشود و سبب میشود، افراد غذای بیشتری به خصوص غذاهای حاوی قند، بخورند و این، منجر به دیابت می شود. مقدار قند موجود به صورت طبیعی، در غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات میتواند برای ما برخی از نیرویی را- که برای فعالیتهای روزانه نیاز داریم- تامین نماید.

مصرف قند با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان پانکراس و نقرس و بیماریهای کلیوی مرتبط است. مطالعات، ارتباطي عمیق را ميان مصرف قند و افزایش فشار خون و بیماری های قلبی را نشان داده است . مصرف زیاد قند و شکر، با افزایش وزن حتی در مورد کسانی که مرتب ورزش مي کنند مرتبط است. مصرف قند با خرابی دندان مرتبط است به طوری که باکتری موجود در دهان از قند استفاده ميکند و اسیدی تولید میکند که لایه های مینا را تخریب می کند. قند فروکتوز در کبد مصرف میشود، این سبب التهاب کبد در مصرف زیاد قند می گردد و کبد چرب غیر الکلی را ایجاد میکند.


پزشک آنلاین
دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: