کد خبر: ۱۹۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
ما صادر کننده داروی تالاسمی هستیم و برای اینکه کمبود مصنوعی دارو در کشور حل شود، دستور داده ایم صادرات این دارو متوقف شود
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: ایران در کنترل بیماری تالاسمی جزو کشورهای موفق دنیاست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به کمبود داروی بیماران تالاسمی، افزود: ما صادر کننده داروی تالاسمی(Thalassemia) هستیم و برای اینکه کمبود مصنوعی دارو در کشور حل شود، دستور داده ایم صادرات این دارو متوقف شود. یک میلیارد دلار هزینه یک قلم دارو برای ورود به بازار دارویی در دنیا است.

وی به وضعیت لیست دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: ما طبق قانون مکلف هستیم داروی ژنریک را برای بیماران تجویز کنیم.

وی افزود: بر اساس لیست دارویی کشور که آئین‌نامه آن به تصویب دولت می‌رسد و هر سه ماه یکبار اصلاح می‌گردد، می‌بایست داروی مورد نیاز بیماران را از طریق این لیست تهیه کنیم.

به گفته حریرچی، ما در حال حاضر تولید مولکول اولیه دارویی را در کشور نداریم و تنها به صورت فرمولاسیون نسبت به تولید دارو در کشور اقدام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با مشکل بیماران MPS که امروز در مقابل ساختمان وزارت بهداشت(Ministry of Health) تجمع کرده بودند، افزود: برای این بیماران هزینه‌های بسیار قابل توجهی انجام می‌دهیم و هر دارویی که برای آنها مؤثر باشد، قاعدتاً تأمین می‌شود.

وی درباره راهنمایی بالینی برای بیماران دچار فشار خون بالا گفت: راهنماهای بالینی در مورد بیماران فشار خون و قند خون بر اساس بالاترین معیارهای علمی دنیا تهیه می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار