کد خبر: ۱۹۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست بسیار مفید اما برای موجودات دریایی مضر هستند. بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی است که برای مرجان‌های دریایی و دیگر حیوانات آبزی مضر هستند.

شفاآنلاین>سلامت>هاوایی برای نجات صخره‌های مرجانی، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را در سواحلش ممنوع کرد.

به گزارش شفاآنلاین، کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست بسیار مفید اما برای موجودات دریایی مضر هستند. بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی است که برای مرجان‌های دریایی و دیگر حیوانات آبزی مضر هستند.

هاوایی پیش از این لایحه‌ای را مبنی بر ممنوعیت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب حاوی مواد شیمیایی(oxybenzone –octinoxate ) شناخته شده که به مرجان‌ها آسیب می‌رسانند را تصویب کرد. محققان امیدوارند با ممنوع شدن استفاده از هر نوع ضدآفتاب که حاوی این مواد شیمیایی هستند، از نابودی صخره‌های مرجانی جلوگیری شود و یا روند آن کاهش یابد و به مرجان‌ها فرصتی برای بهبود داده شود.

صخره‌های مرجانی از مهمترین عواملی هستند که گردشگران را به سمت هاوائی می‌کشانند اما استفاده از کرم‌های ضدآفتاب می‌تواند آسیب جدی به آبزیان وارد سازد. ممنوعیت کرم‌های ضدآفتاب در ژانویه سال ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد. از مهترین پیامدهای کرم‌های ضدآفتاب برای آبزیان، مرگ و میر مرجان‌ها، سفیدکردن مرجان‌ها و آسیب ژنتیکی به مرجان و سایر ارگانیسم‌های دریایی است. این مواد شیمیایی همچنین می‌توانند تغییرات رفتاری عصبی را در ماهی ایجاد کنند و تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر گونه‌های مختلف در آب‌های هاوایی از جمله لاک‌پشت‌های دریایی بگذارند.

بر اساس یک برآورد در سال ۲۰۱۵، هر ساله حدود ۱۴ هزار تن کرم ضدآفتاب وارد دیواره‌های مرجانی جهان می‌شود
برچسب ها: آفتاب ، سلامت ، مرجان ، کرم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: