کد خبر: ۱۹۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
ساعت11شب يازدهم اردیبهشت،یکی از شهروندان منطقه حکیمیه تهران با مراجعه به گشت کلانتری 146حکیمیه به ماموران خبر داد که خودروی نیسان يدك‌كش در حال حمل پراید مشکوکي است که هیچ صندلی‌اي داخلش نیست.

شفا آنلاین>اجتماعی>: مرد تبهکاری که برای سرقت قطعات خودروهای مختلف دست به سرقت می‌زد و سابقه سندنمره کردن خودروهای دیگر را دارد، در آخرین سرقت خود توسط پلیس تهران دستگیر شد.

به گزارش شفا آنلاین:ساعت11شب يازدهم اردیبهشت،یکی از شهروندان منطقه حکیمیه تهران با مراجعه به گشت کلانتری 146حکیمیه به ماموران خبر داد که خودروی نیسان يدك‌كش در حال حمل پراید مشکوکي است که هیچ صندلی‌اي داخلش نیست.


با اعزام ماموران کلانتری 146 حکیمیه به نشانی اعلام شده، راننده خودروي نیسان یدک‌کش با دیدن آن‌ها پراید مشکوک را رها کرده و قصد فرار داشت که با سرعت عمل پلیس دستگیر شد. در استعلام شماره بدنه خودرو نيز مشخص شد که اين پرايدچند روز پیش به سرقت رفته‌است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت خودرو قرار گرفت.

متهم پرونده که خودش را ابتدا به نام محمد احمدی به ماموران معرفی کرده بود، پس از انتقال به پایگاه چهارم به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و با هویت واقعی محسن 32 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که در حال حاضر به اتهام سرقت و فروش خودرو به شیوه سند نمره تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار دارد .

با شناسایی محسن به عنوان یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو و سند نمره، تحقیقات از وی آغاز شد اما او منکر هرگونه انجام سرقت و حتی سرقت پراید کشف شده در زمان دستگیری بود. بنابراين برای شناسایی دیگر سرقت‌ها، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی خودروی پژو 206 سفیدرنگی شدند که متهم پس از سرقت آن در مهر سال گذشته و سند نمره کردن، آن را در اختیار خواهرش گذاشته بود.

در ادامه، با کشف قطعات مسروقه دیگر متعلق به خودروی تیبا دارای سابقه سرقت در مخفیگاه متهم، تیم تجسس موفق به شناسایی دومین شیوه و شگرد انجام سرقت خودرو توسط متهم شدند.

مالک خودروي تیبا در زمان تشکیل پرونده سرقت بيان کرده بود که مردی در پوشش خریدار اقدام به سرقت خودروي وی کرده است. مالک خودروي تیبا به پایگاه چهارم دعوت شد و پس از مواجه حضوری با متهم، وی را مورد شناسایی قرار داد.

او در توضیح نحوه سرقت خودرو به کارآگاهان گفت: ماشینم را برای فروش در سایت دیوار و شیپور آگهی کرده بودم تا اینکه شخصی با من تماس گرفت و با معرفی خودش به عنوان خریدار و در نهايت توافق بر سر قیمت خرید خودرو، برای بازدید با من قرار ملاقات گذاشت.

روز سرقت، متهم برای انجام تست فنی خودرو پشت فرمان ماشین نشست. هنوز چند دقیقه‌ای از حرکت ما نگذشته بود که ناگهان ماشین شروع به ریپ زدن کرد و خاموش شد. این مرد مدعی شد که ماشین دارای نقص فنی است و به این ترفند مرا از ماشین پیاده کرد تا نگاهی به موتور ماشین بیندازم اما به محض پیاده شدن وی دوباره ماشین را روشن کرد و به سرعت از محل متواری شد. پس از گذشت چند روز زمان سرقت به من اطلاع دادند که خودروي بنده به صورت رها شده در جاده دماوند کشف شده اما تعداد قابل توجهی از قطعات آن را سرقت کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در توضیح شیوه و شگرد سرقت خودرو توسط متهم گفت: متهم علاوه بر انجام سرقت خودرو در پوشش خریدار و شناسایی مالباختگان از طریق سایت های ویژه خرید و فروش کالا (دیوار و شیپور) با خرید خودروی نیسان و تجهیز آن به جرثقیل، بدون داشتن هرگونه مجوز قانونی در خصوص فعالیت در این زمان و در واقع در پوشش فوق، اقدام به سرقت خودروهای پارک شده در سطح شهر تهران به‌ویژه در مناطق شرق تهران کرده است.

وی در پایان افزود: با توجه به حرفه‌ای بودن متهم در سرقت خودرو به شیوه و شگرد‌های مختلف و به‌ویژه با توجه به فعالیت وي در زمینه سند نمره کردن خودروهای مسروقه، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران انجام و متهم برای ادامه تحقیقات تخصصی در این زمینه در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.قانون پلاس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: