کد خبر: ۱۹۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 07
اگر مغلوبِ استرستان شده اید و یا آن را شکست داده اید، تفاوتی ندارد؛ در هر مرحله ای میتوانید از یادگیریِ این تکنیکهای ریلکسیشن سود ببرید.
شفا آنلاین>اجتماعی>تکنیکهای ریلکسیشن<Relaxation> راهی عالی برای کمک به مدیریتِ استرس هستند.ریلکسیشنتنها آرام کردنِ ذهن و یا یک تفریح نیست.ریلکسیشن فرآیندی است که اثراتِ استرس را بر رویِ ذهن و بدنتان کاهش میدهد. تکنیکهای ریلکسیشن به شما کمک میکنند تا با استرسهای روزمره کنار بیایید و در مقابلِ بیماریهای مختلفی که در اثرِ استرس به وجود میآیند مانندِ حملات پانیک و...از خود محافظت کنید.

به گزارش شفا آنلاین:اگر مغلوبِ استرستان شده اید و یا آن را شکست داده اید، تفاوتی ندارد؛ در هر مرحله ای میتوانید از یادگیریِ این تکنیکهای ریلکسیشن سود ببرید. آموختنِ تکنیکهایِ پایه ریلکسیشن بسیار آسان است. این تکنیکها را میتوانید در هر مکانی انجام دهید. پس شروع کنید! زندگیتان رااسترس زدائی کرده و سلامتتان راارتقا ببخشید.


متخصصان سلامتی، مانندِ پزشکان، روانپزشکان، روانشناسان و... میتوانند تکنیکهای مختلفِ ریلکسیشن را به شما بیاموزند. اما اگر دوست دارید میتوانید خودتان نیز به تنهایی برخی از این تکنیکها را بیاموزید.

انواع تکنیکهای اصلی ریلکسیشن :

آرامسازیِ پیشرونده عضلانی
در این تکنیک، شما به ترتیب هر گروه از ماهیچه هایتان را منقبض کرده و سپس آنها را رها میکنید. این کار به شما کمک میکند تا تفاوتِ بینِ تنش عضلانی و حالتِ آرامش را درک کنید. شما از احساساتِ جسمانیتان بیشتر آگاه میشوید. یکی از شیوه هایِ انجامِ این نوع از ریلکسیشن این است که منقبض کردن را از عضلات پا و انگشتانِ پایتان شروع کرده و به ترتیب بالا بیایید تا به عضلاتِ گردن و سرتان برسید. همچنین میتوانید از بالا و از قسمتِ سر و گردنتان شروع کرده و به سمتِ پایین بروید. هر ماهیچه را حداقل به مدتِ ۵ ثانیه منقبض کرده و ۳۰ ثانیه به آن استراحت دهید. این کار را برایِ همه عضلات تکرار کنید.

تجسم
در این تکنیکِ ریلکسیشن، شما تصاویری را در ذهنِ خود تصور میکنید و به وسیله آنها به یک سفرِ آرامبخش خیالی میروید. در طولِ تجسم تا جایی که میتوانید حواسِ مختلف را به کار بگیرید، مانندِ مزه، تصویر، صدا و لامسه. برای مثال اگر استراحت در ساحلِ اقیانوس را تصور کردهاید، طعمِ شورِ آب، صدایِ امواجِ کوبنده و گرمایِ لذتبخشِ خورشید را بر بدنتان حس کنید. در این روش بهتر است چشمانتان را ببندید، در نقطهای آرام بنشینید و لباسهای تنگ و ناراحت را از بدنتان در بیاورید.

در این تکنیکها نحوه تنفس بسیار کلیدی و مهم است.
به صورت دم عمیق ولی باسرعت کم و سپس مکث و بعد بازدم عمیق با سرعت کم و در هر نوبت عضلات شل گرفته شود.

این تکنیکها در عین سادگی به کنترل حملات اضطرابی کمک می کند

پزشک آنلاین
دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: