کد خبر: ۱۹۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
در حال حاضر ابلاغ افزایش 5 درصدی تعرفه‌های پزشکی به وسیله دولت انجام شده است و سازمان بیمه سلامت از این موضوع استقبال می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت از نظر محتوا و منابع دچار محرومیت است و از نظر تولید محتوا محروم مانده است.

به گزارش شفا آنلاین، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب که در مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ابلاغ افزایش 5 درصدی تعرفه‌های پزشکی به وسیله دولت انجام شده است و سازمان بیمه سلامت از این موضوع استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت افزایش تعرفه‌های پزشکی را به دلیل افزایش تورم و هزینه‌ها در حوزه سلامت به حق می‌داند اما مسئله مهم‌تر این است که برای سازمان بیمه سلامت منابع مالی کافی و جداگانه در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت(Ministry of Health) درخواست افزایش 10 درصدی تعرفه‌های پزشکی را از سازمان برنامه و بودجه خواسته بود، افزود: وزارت بهداشت پیشنهاد افزایش 10 درصدی تعرفه‌های پزشکی را داده بود که تنها با 5 درصد از آن موافقت شده است.

موهبتی در ادامه عنوان کرد: بر اساس مصوبه دولت منابع مالی جداگانه‌ای برای بیمه سلامت در سال 97 در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص همپوشانی بیمه‌ سلامت و سایر صندوق‌های بیمه‌گر گفت: خوشبختانه همپوشانی بیمه سلامت با بیمه تامین اجتماعی(Social Security) و نیروهای مسلح در حال انجام است و صدور دفترچه جدید و تمدید اعتبار برای افرادی که در سایر صندوق‌های بیمه هستند به هیچ عنوان انجام نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: به غیر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بیمه روستاییان افرادی که تمایل به استفاده از مزایای بیمه سلامت دارد باید سالیانه با پرداخت 240 هزار تومان دارای دفترچه بیمه سلامت شوند.

محبتی در خصوص وضعیت نوع نگارش کتاب تاکید کرد: کتاب باید با زبان عامیانه نوشته شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد که در این راستا بیمه سلامت از نظر تولید محتوا محروم مانده است.

80 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت
وی با اشاره به اینکه امروزه ما در خصوص بیمه سلامت دچار فقر در منابع هستیم، ادامه داد:  بیمه سلامت 80 میلیون ایرانی را تحت پوشش خود قرار داده است اما متاسفانه از ادبیات غنی برخوردار نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: ما باید تربیت دانشجویان بین رشته ای را با هدف تولید محتوا تربیت کینم و به نظرم بهتر است رشته حقوق درپی اچ دی حوزه بیمه سلامت راه‌اندازی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: