کد خبر: ۱۹۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
اگر در جامعه ای رابطه بین پزشک و بیمار به علت مشکلات مالی اختلال پیدا کند، کسی که متضرر می شود، بیمار است
شفاآنلاین>سلامت> نایب رئیس جامعه جراحان ایران، معتقد است؛ اگر در جامعه ای رابطه بین پزشک و بیمار به علت مشکلات مالی اختلال پیدا کند، کسی که متضرر می شود، بیمار است.

به گزارش شفاآنلاین، کاظم عباسیون، در ارتباط با تبعات افزایش ۵ درصدی تعرفه های خدمات درمانی در سال ۹۷ و مشکلاتی که می تواند متوجه مراکز درمانی بخش خصوصی شود، گفت: اگر در جامعه ای رابطه بین پزشک و بیمار به علت مشکلات (Difficulties)مالی اختلال پیدا کند، کسی که متضرر می شود، بیمار است.

وی ادامه داد: اگر تجهیزاتی که لازم است برای اینکه سرویس بهتری به بیمار داده شود، به علت کمبود مالی تهیه نشود، نه تنها بیمار صدمه می بیند، بلکه علم پزشکی هم متضرر می شود.

عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران افزود: متاسفانه در کشور ما از ابتدا یک دوگانگی در امر درمان در بخش های دولتی و خصوصی وجود داشت. در حالی که بیمارستان های دانشگاهی با بودجه دولتی اداره می شوند و بیمارستان های خصوصی که بیشتر آنها در تهران مستقر هستند، با بودجه سهامداران احداث شده و امکانات و تجهیزات پزشکی این بیمارستان ها باید از محل درآمد محقق شود.

عباسیون به تبعات عدم تعیین تعرفه های واقعی در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اگر نخواهیم هزینه های تخت روز، ضریب k و...، را درست نبینیم، باعث خواهد شد برای اداره بیمارستان یا از پزشکان کمک بیشتری بگیرند و یا اینکه از خرج بیمارستان کم کنند، که در این صورت بیمار متضرر می شود.

وی افزود: برای سر پا ماندن بیمارستان های بخش خصوصی، باید تعرفه را به اندازه نرخ تورم بالا ببرند. در غیر این صورت، ممکن است برخی از بیمارستان ها (hospitals)اعلام ورشکستگی کنند.

عباسیون در عین حال از تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستان ها گلایه کرد و گفت: در حالی که بیمارستان های خصوصی خدمات را ارائه می دهند، اما نهادهای طرف قرارداد به عللی پرداخت ها را تا چند ماه به تاخیر می اندازند.

عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران، از دریافت وام با بهره بالا توسط بیمارستان های خصوصی برای پرداخت حقوق پرسنل خبر داد و افزود: هرچند بخش خصوصی برای حفظ نیروهای پرستاری، رقم های بالاتری را پرداخت می کند، ولی تایید می کنم پوشش زندگی آنها را تامین نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید چاره ای برای این مشکل جست، تصریح کرد: افزایش نرخ ارز باعث می شود خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان هارقم سرسام آوری شود که ممکن است تبدیل به معضل شده و همین مسئله بر روی ارائه خدمات به بیماران اثر می گذارد.

چهل و دومین کنگره جامعه جراحان ایران از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ۹۷ در مرکز همایش‌های رازی، در حال برگزاری است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: