کد خبر: ۱۹۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 04
امام‌ جمعه‌ی موقت شیراز با تاکید براین‌که حقوق کارگران باید مطابق استانداردها تعیین و پرداخت شود، یادآور شد که بر اساس استانداردهای جهانی، هر کارگر در ماه باید حدود 1480 دلار حقوق دریافت کند.

شفا آنلاین>اجتماعی>امام‌ جمعه‌ی موقت شیراز با تاکید براین‌که حقوق کارگران باید مطابق استانداردها تعیین و پرداخت شود، یادآور شد که بر اساس استانداردهای جهانی، هر کارگر در ماه باید حدود 1480 دلار حقوق دریافت کند.


به گزارش شفا آنلاین:حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه 14 اردیبهشت شیراز، با گرامی‌داشت روز کارگر، لزوم استانداردسازی حقوق کارگران در ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: براساس استانداردهای جهانی که سازمان ملل آن را تایید و کشورهای اروپایی همین استاندارد را اعمال کرده‌اند، حقوق هر کارگر برای یک‌ماه کار 1480 دلار است.

مرادی تصریح کرد که در یونان به‌عنوان کشوری ورشکسته به لحاظ اقتصادی هم ماهیانه 3 میلیون تومان حقوق به کارگران پرداخت می‌شود، لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان به قشر کارگر به‌عنوان گروه مولد و زحمت‌کش جامعه را یادآور شد.

امام جمعه‌ی موقت شیراز هم‌چنین با اشاره به احادیث و روایات مختلف، نگاه دین مبین اسلام و پیامبر عظیم‌شان اسلام(ص) به کارگر را بلند و ویژه دانست.

وی هم‌چنین با گرامی‌داشت روز و هفته‌ی معلم، به جایگاه والای معلم از نگاه اسلام و بزرگان دین اشاره و تاکید کرد که معلمان نیز شایسته‌ی نگاه و توجهی ویژه هستند.

امام جمعه‌ی موقت شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز امروز، به اهمیت انتظار و لزوم توجه به ویژگی‌های و شرایط انتظار پرداخت و تاکید کرد که انتظار به معنی تلاش فعالانه برای رسیدن به هدفی والا و منتظر واقعی کسی است که مهدی باور و مهدی یاور باشد.

مرادی هم‌چنین به مواضع اخیر رییس جمهور آمریکا در خصوص برجام اشاره و خاطرنشان کرد: ترامپ قصد دارد 22 اردیبهشت خروج آمریکا از برجام را اعلام کند و ایران هم 2 گزینه برای واکنش به موضع رییس جمهور آمریکا دارد؛ اول خروج کامل از ان‌پی‌تی و دوم بازگشت به دوران پیش از برجام و ادامه‌ی غنی‌سازی.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تاکید براین‌که اعتماد به آمریکا فایده‌ای نداشته و ندارد، صدور قطعنامه در صورت خروج آمریکا از برجام را نیز بدون فایده ارزیابی کرد.

مرادی هم‌چنین با بیان این‌که رییس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان برای ماندن در برجام به ترامپ التماس می‌کنند، این دو را دلسوز ایران ندانست و تاکید کرد که آنان نگران آبروریزی‌های خلف وعده آمریکا و بر هم خوردن برنامه‌ی برجام هستند.

امام‌جمعه‌ی موقت شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز امروز، از آیت‌الله ایمانی، امام جمعه‌ی مستعفی شیراز به‌عنوان شخصیتی مقاوم، صبور و پیرو ولایت یاد و ابراز امیدواری کرد که با انتخاب فردی شایسته از سوی مقام معظم رهبری برای تصدی نمایندگی ولی فقیه در فارس، شاهد تداوم حضور گسترده و با نشاط مردم در نماز جمعه شیراز باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: