کد خبر: ۱۹۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 05
مواد طبیعی در کاهش استرس و اضطراب شما نیز مفید هستند، در این مطلب با 14 ماده غذایی طبیعی موثر در کاهش استرس آشنا خواهید شد
شفاآنلاین>سلامت> مواد طبیعی در کاهش استرس و اضطراب شما مفید هستند، در این مطلب با ۱۴ ماده غذایی طبیعی موثر در کاهش استرس آشنا می‌شوید.

به گزارش شفاآنلاین، مواد طبیعی در کاهش استرس (Stress)و اضطراب شما نیز مفید هستند، در این مطلب  با 14 ماده غذایی طبیعی موثر در کاهش استرس آشنا خواهید شد.

1- ماست

اسید آمینه ماست اضطراب شما را از بین می‌برد و هورمون استرس را تنظیم می‌کند، ماست به دلیل داشتن پروبیوتیک‌ها، فعالیت مناطق کنترل کننده احساسات از جمله استرس را در مغز کنترل می‌کند و از این راه استرس را کاهش می‌دهد.

2-پرتقال

پرتقال یکی دیگر از منابع غنی ویتامین C است، این ویتامین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند، در واقع، بدن را برای مبارزه با استرس تقویت می‌کند.

3-ماهی هالیبوت

استرس همچنین بر سطح کلسترول بدن شما تاثیر می‌گذارد، خوردن ماهی غنی از چربی‌های امگا 3 مثل تن، قزل‌آلا و هالیبوت می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.

4-جوی دو سر

جوی دوسر ترشح سروتونین را افزایش می‌دهد، سروتونین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تسکین دهنده‌های اعصاب است، از همین راه به کاهش(Decrease) استرس کمک می‌کند، علاوه بر این، کربوهیدرات‌ها قند خون خود را متعادل می‌کنند.

5-گندم

مواد تشکیل دهنده گندم با اثر گذاشتن بر مغز، در کاهش استرس و حفظ شادابی شما موثر هستند.

6-پنیر کوتاژ

این پنیر حاوی پروتئین و کلسیم و میزان کمی قند است، پنیر کوتاژ به تقویت و آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند، همچنین ماده غذایی خوبی برای مدیریت استرس است.

7-جعفری

جعفری با داشتن اسیدهای آمینه، مغز شما را تقویت می‌کند و موجب کاهش استرس شما می‌شود، مصرف مقادیر بالاتر جعفری، کاهش چشمگیر سطح استرس را به دنبال دارد.

8-شکلات

آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در شکلات تیره، دیواره عروق خونی شما را تحریک می‌کنند، آنها همچنین به بهبود فشار خون پایین و گردش خون کمک می‌کنند، علاوه بر این، اندورفین‌های موجود در آن باعث ایجاد احساس نشاط شما می‌شود.

9-بادام زمینی

میزان روی ذخیره شده در بدن با میزان اضطراب و افسردگی ارتباط مستقیم دارد، بادام زمینی منبع غنی روی است.

10-آووکادو

آواکادو برای تنظیم سطح قند خون شما مفید است، آووکادو می‌تواند تمام انرژی بدن شما را تامین کند، ترکیب سیری و تنظیم قند خون، موجب پایداری حالت روحی شما به ویژه در زمان استرس می‌شود.

11-اسفناج

کمبود منیزیم یکی از دلایل اصلی خستگی و استرس است، تنها یک قسمت از اسفناج حاوی 40درصد منیزیم است.  

12-ماهی خال‌خالی

مانند بسیاری از ماهی‌های دیگر، ماهی خال‌خالی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است، خال‌خالی  در مهار و جلوگیری از اضطراب و استرس تاثیرگذار هستند.

13-جوانه گندم

مولکول غذایی زنجیره‌ای در جوانه گندم یا اکتاکزانول، نه تنها کلسترول را کاهش می‌دهد بلکه ضمن متعادل کردن متابولیسم و تقویت بدن، باعث کاهش استرس می‌شود.

14-لوبیا سبز

استفاده منظم از لوبیا سبز سطوح دوپامین را افزایش می‌دهد، به این ترتیب شما انرژی و نشاط بیشتری خواهید داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: