کد خبر: ۱۹۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
در مراسم بزرگداشت روز جهانی مامایی، بشیر خالقی از ماما به عنوان عضو اصلی در تامین سلامت مادران یاد کرد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این کمیسیون همواره آماده حمایت از ماماهای کشور است.

به گزارش شفا آنلاین، در مراسم بزرگداشت روز جهانی مامایی، بشیر خالقی از ماما به عنوان عضو اصلی در تامین سلامت مادران یاد کرد.

در ابتدای این مراسم، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: با اقدامات جدی و ارائه مراقبت های لازم به مادران باردار، گام های خوبی برای کاهش مرگ مادران برداشته شد و در این حوزه توانسته ایم زودتر از زمان تعیین شده به اهداف خود برسیم.

وی افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان ها به سمت افزایش سزارین حرکت می کردند و مراقبت از مادران باردار، مطلوب نبود اما یکی از هدف گذاری های طرح تحول سلامت، ترویج زایمان طبیعی(Natural childbirth) بود که در این زمینه زیر ساخت های مورد نیاز فراهم شد و بیش از دو هزار واحد اختصاصی زایمان (LDR) در زمان کوتاهی در کشور ساخته شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به رایگان شدن زایمان طبیعی و اصلاح تعرفه های آن برای تشویق زایمان طبیعی، گفت: در طرح تحول سلامت، بیش از دو میلیون زایمان طبیعی رایگان در کشور انجام شد.

جان بابایی افزود: فراهم کردن زیرساخت ها و رایگان کردن زایمان طبیعی به تنهایی نمی تواند تضمینی برای ترویج زایمان طبیعی باشد و در بازنگری بسته های طرح تحول سلامت، بر اعتبار بخشی مراکز و نیروی انسانی نیز توجه کردیم.

وی تصریح کرد: برخی افراد عنوان می کنند که سن بارداری(Pregnancy) در کشور افزایش قابل توجهی یافته که برای زایمان طبیعی خطر آفرین است اما بررسی های انجام شده نشان می دهد که این توجیه، منطقی نیست.

جان بابایی از زایمان طبیعی و بارداری به عنوان حق مادران یاد کرد و گفت: نباید به دلیل درد و ترس، مادران را از این حق، محروم کنیم و باید تمام تلاش خود را برای تسهیل و شیرین تر شدن زایمان طبیعی در کشور به کار گیریم.

معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health) تاکید کرد: در اعتبار بخشی مراکز درمانی، زایمان طبیعی و سزارین مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته و بیمارستان هایی می توانند حائز رتبه درجه یک شوند که سزارین آنها کمتر از 30 درصد باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای دانش مامایی، افزود: در دنیا از روش های فیزیولوژی و روانشناسی برای زایمان با درد کمتر استفاده می شود و حضور خانواده و همسر مادران باردار در کنار آنها در واحدهای اختصاصی زایمان، پروسه زایمان طبیعی را تسهیل می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: