کد خبر: ۱۹۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 02
بیماری آلزایمر یک بیماری پیش‌رونده است که در ابتدا به‌آرامی مهارت‌های حافظه و تفکر را نابود می‌کند و درنهایت توانایی انجام ساده‌ترین کارها را از فرد می‌گیرد.
 شفا آنلاین>سلامت> پژوهشگران دانشگاه یوتای آمریکا در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که موسیقی بر فعال نگه‌داشتن مناطق و شبکه‌های مختلف مغز و ارتباطات عملکردی آن‌ها اثر مثبت داشته و می‌تواند عاملی مهم و محرک در درمان آلزایمر محسوب شود.

به گزارش شفا آنلاین:بیماری آلزایمر یک بیماری پیش‌رونده است که در ابتدا به‌آرامی مهارت‌های حافظه و تفکر را نابود می‌کند و درنهایت توانایی انجام ساده‌ترین کارها را از فرد می‌گیرد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخی چیزها که در محیط اطراف انسان‌ها مانند موسیقی وجود دارد، می‌تواند عاملی کمک‌کننده در فعال و زنده نگه‌داشتن مناطق مغزی باشد.

    افراد مبتلابه زوال عقل در معرض دنیایی قرار دارند که برای آن‌ها آشنا نیست و همین مسئله باعث بی‌نظمی افکار و اضطراب آن‌ها می‌شوند. به اعتقاد محققان موسیقی بر شبکه برجسته مغز این‌گونه افراد که هنوز نسبتاً کارآمد است، اثر مثبت می‌گذارد.

محققان دانشگاه بهداشت یوتا (Utah Health) در ایالات‌متحده آمریکا  طی آخرین پژوهش‌های خود منطقه حافظه مغر را به‌منظور توسعه درمان‌های مبتنی بر موسیقی، موردبررسی قراردادند تا بتوانند به کاهش اضطراب در بیماران مبتلابه زوال عقل کمک کنند.

جف آندرسون (Jeff Anderson) استادیار دانشگاه بهداشت یوتا در این رابطه اظهار داشت: «افراد مبتلابه زوال عقل در معرض دنیایی قرار دارند که برای آن‌ها آشنا نیست و همین مسئله باعث بی‌نظمی افکار و اضطراب آن‌ها می‌شوند. به اعتقاد ما موسیقی بر شبکه برجسته مغز این‌گونه افراد که هنوز نسبتاً کارآمد است، اثر مثبت می‌گذارد. »

در این پروژه تحقیقاتی، پژوهشگران آهنگ‌های معنی‌دار را انتخاب کردند و بیماران و مراقب‌های آن‌ها را در مورد نحوه استفاده از یک دستگاه پخش موسیقی قابل‌حمل با مجموعه‌ای از آهنگ‌های انتخابی، آموزش دادند. این تحقیقات نشان دادند که موسیقی مغز را فعال می‌سازد و باعث می‌شود تا همه مناطق مغز با یکدیگر در ارتباط باشند.

با گوش دادن به موسیقی متن شخصی، شبکه‌های تصویری، شبکه‌های برجسته، شبکه‌های اجرایی، مخچه و غشاءهای بیرونی شبکه مخچه، ارتباطات عملکردی قابل‌توجه بالایی را نشان می‌دهند. البته باید ذکر شود که هنوز معلوم نیست، آیا اثرات شناسایی‌شده مذکور موسیقی بر فعالیت‌های مغزی، در این تحقیق فراتر از یک دوره تحریک کوتاه‌مدت است یا ادامه‌دار خواهد بود و یا اینکه دیگر زمینه‌های حافظه و خلق و حوصله با تغییرات در فعال‌سازی عصبی و اتصال به مدت طولانی افزایش پیدا می‌کند.thehealthsite

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: