کد خبر: ۱۹۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 02
سالمندان شراط ویژه‌ و نیازهای متفاوتی دارند و بر همین اساس باید محیط زندگی‌شان برای تامین نیازهایشان مناسب‌سازی شود

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>رییس مرکز تحقیقات سالمندی گفت: محیط زندگی سالمندان باید براساس وضعیت سالمندان مناسب سازی شود تا از سقوط افراد سالمند که می‌تواند آسیب‌های زیادی را به آنها وارد سازد، جلوگیری کند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر احمد دلبری  با بیان این مطلب افزود: باید توجه داشت که سالمندان<Seniors> شراط ویژه‌ و نیازهای متفاوتی دارند و بر همین اساس باید محیط زندگی‌شان برای تامین نیازهایشان مناسب‌سازی شود.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد سالمندان در طول سال دچار سقوط می‌شوند و ۲۵ درصد از آنهایی که سقوط می‌کند دچار شکستگی یکی از اندام‌های استخوانی خود می‌شوند و این موضوع لزوم توجه خاص به مناسب‌سازی محیط زندگی آنها را دوچندان می‌کند.


دلبری تصریح کرد: ریشه علت بیشتر از ۵۰ درصد سقوط در دوران سالمندی معمولا محیط زندگی یا تغییر و عدم مناسب‌سازی است که عوارض آن به جز آسیب‌های استخوانی در مواردی حتی می‌تواند مرگ باشد.

این دکتری تخصصی طب سالمندان با اشاره به سایر عواملی که می‌تواند در افزایش سقوط سالمندان موثر باشد، اضافه کرد: نور کم محل زندگی سالمندان، سطح ناهموار و داشتن پله، نداشتن نرده‌های حفاظتی پله، استفاده از فرش لغزنده، استفاده از کفش با سایز نامناسب، استفاده از دمپایی‌های لیز در سرویس بهداشتی و حمام از عواملی هستند که در افزایش زمین خوردن سالمندان موثرند.

وی با بیان اینکه استفاده از پله برای سالمندان مناسب نیست، اظهار داشت: هر کدام از این موارد استاندارد خاص خودش را دارد، توصیه ما این است که سالمندان به خاطر آسیب‌هایی که دارند از پله‌ها خیلی استفاده نکنند و مسلما برای آنها استفاده از آسانسور گزینه خوبی است.

دلبری با اشاره به اینکه سالمندان برای ورزش می‌توانند از پیاده روی استفاده کنند، گفت: پیاده‌روی از بهترین ورزش‌ها برای سالمندان است، اما به این شرط که آرتروز یا دردهای عضلانی نداشته باشند و در صورت داشتن بیماری‌های قلبی یا ریوی به پزشک خود مشورت کنند.

رییس مرکز تحقیقات سالمندی با تاکید بر اینکه برای پیاده روی باید از از کفش‌های مناسب استفاده شود، تاکید کرد: پیاده روی باید در سطح هموار صورت بگیرد و کفش مورد استفاده باید خیلی مناسب باشد، این کفش‌ها نباید بیشتر از ۲.۵ سانتیمتر پاشنه داشته باشد و کف کفش نباید قطور و نرم بلکه باید نازک و سفت باشد تا وزن به صورت یکسان در کل کفش پخش شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: