کد خبر: ۱۹۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 14
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده از عصاره پوست درخت کاج که از قدیم در درمان‌های سنتی برای برطرف کردن برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند سبب کاهش عارضه‌های جانبی ناشی از سفر‌های هوایی شود.
شفاآنلاین>سلامت>استفاده از درمان‌های طبیعی و بدون عارضه از جمله مواردی هستند که دانشمندان در نظر دارند برای افزایش لذت سفر‌های هوایی و کاهش عوارض پروازی مسافران مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده از عصاره پوست درخت کاج که از قدیم در درمان‌های سنتی برای برطرف کردن برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند سبب کاهش عارضه‌های جانبی ناشی از سفر‌های هوایی شود.
 

کارشناسان اعلام کرده اند عصاره پوست درخت کاج دارای خواص ضد التهابی است و می تواند سبب افزایش جریان خون و جلوگیری از ایجاد لخته خونی، برطرف کردن خستگی، سردردگمی و حتی حالت تهوع شود.
یکی از شایع‌ترین مشکل‌ها در سفر‌های هوایی طولانی مدت، تورم پا، ایجاد ترومبوز وریدی، لخته شدن خون و خستگی ناشی از پرواز و نشستن طولانی مدت است.

افراد مبتلا به دیابت، فشارخون بالا، اضافه وزن، مبتلایان به اختلال‌های روانی، گرفتگی مزمن گوش میانی، زنان باردار و افراد با سابقه سکته مغزی یا حمله قلبی بیش از دیگران امکان دارد در طول سفر‌های هوایی دچار مشکل شوند.

کارشناسان با پژوهش برروی افرادی که از مکمل عصاره پوست درخت کاج استفاده کرده اند در مقایسه با سایر افراد که از روش‌های دیگر در طول سفر‌های هوایی استفاده کرده اند دریافتند مکمل این گیاه عملکردی اثربخش دارد.

محققان فرانسوی در این آزمایش که برروی ۲۹۵ نفر در طول هشت هفته و با تمرین‌های شبیه ساز پرواز انجام شده است از نوعی عصاره درخت کاج که در فرانسه رشد می‌کند به نام (Pinus pinaster) استفاده کرده اند؛ ترومبور وریدی یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک به دلیل نشستن بیش از اندازه در یک فضای محدود است که می‌تواند با ایجاد لخته خونی سبب سکته و مرگ شود.

محققان امیدوار هستند در سال‌های آینده بتوانند روش‌های درمانی موثری برای کاهش عارضه‌های جانبی ناشی از سفر‌های هوایی پیدا کنند؛ امروزه بسیاری از بیماران و سالمندان به دلیل محدودیت‌های پزشکی قادر به سفر‌های هوایی نیستند.

نتیجه پژوهش درباره اثربخشی استفاده از عصاره درخت کاج در کاهش علامت‌های ایجاد کننده ترومبوز وریدی در مجله (Minerva Cardioangiologica) منتشرشده است.


برچسب ها: سلامت ، پوست ، درخت کاج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: