کد خبر: ۱۹۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 30
محققان دریافتند مصرف شکلات تلخ که حاوی غلظت بالا کاکائو باشد تاثیرات مثبتی بر میزان استرس، التهاب، خلقیات، حافظه و سیستم ایمنی دارد
شفا آنلاین>تغذیه>یافته های دو مطالعه جدید نشان می دهد مصرف شکلات تلخ موجب کاهش استرس و التهاب می شود و در عین حال، حافظه، سیستم ایمنی و خلق و خو را بهبود می بخشد.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه لومالیندا کالیفرنیا دریافتند مصرف شکلات تلخ که حاوی غلظت بالا کاکائو (حداقل ۷۰ درصد کاکائو و ۳۰ درصد شکر ارگانیک حاصل از نیشکر) باشد تاثیرات مثبتی بر میزان استرس(Stress)، التهاب، خلقیات، حافظه و سیستم ایمنی دارد. کاکائو منبع غنی فلاوونوئیدهاست که می تواند بر سلامت شناختی و قلبی-عروقی تاثیر داشته باشد.

«لی برک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در مطالعات خود دریافتیم هر چقدر میزان غلظت کاکائو در شکلات بیشتر باشد، تاثیر آن بر سلامت شناختی، حافظه، خلقیات، و سیستم ایمنی(Safety system) مثبت تر خواهد بود.»

فلاوونوئیدهای موجود در کاکائو دارای خواص ضداکسایشی و ضدالتهابی هستند که برای سلامت مغز و قلب-عروق بسیار مفیدند.

محققان در اولین تحقیق دریافتند شکلات تلخ (۷۰ درصد کاکائو) بر تجلی ژن انسان تاثیر می گذارد، و موجب تنظیم واکنش ایمنی سلولی، سیگنال دهی عصبی و ادراک حسی می شود.

در مطالعه ای دیگر آنها دریافتند شکلات تلخ (۷۰ درصد کاکائو ارگانیک) موجب افزایش سلامت مغز، تقویت پردازش شناختی، یادگیری، حافظه، یادآوری و تمرکز ذهن آگاهی می شود.

محققان قرار است در مطالعات بعدی به تعیین مکانیسم تاثیرگذار بر وجود این رابطه بپردازند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: