کد خبر: ۱۹۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 29
با هدف صدور دانش فنی چهار نمایندگی این شرکت در کشورهای عراق، عمان، آذربایجان و سوریه ایجاد می شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: با هدف صدور دانش فنی چهار نمایندگی این شرکت در کشورهای عراق، عمان، آذربایجان و سوریه ایجاد می شود.

به گزارش شفاآنلاین،مرتضی ضرابی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: پیگیری ایجاد این نمایندگی ها در کشورهای هدف در سال گذشته انجام شده و سعی می شود مراحل ایجاد و تکمیل این نمایندگی ها تا پایان سال 97 انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت یک نمایندگی این شرکت در اقلیم کردستان عراق، خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی دیگری در شهر کربلای عراق، و دفاتری در شهر مسقط کشور عمان، دمشق در سوریه و باکو در آذربایجان ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان، صدور دانش فنی این شرکت به دیگر کشورها را از اهداف فعالیت رویان برشمرد و بیان کرد: دانش جداسازی و ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف در ایران به طور کامل بومی است و توان صدور این دستاورد علمی به دیگر کشورها با شرط امکان سرمایه‌گذاری دولت آن کشور و نزدیکی جغرافیایی امکان‌پذیر است.

ضرابی با اشاره به این که کشورهای اروپایی نمایندگی هایی در کشورهای همسایه ایجاد کرده اند و نمونه های خون بندناف را در کشورهای هند و مالزی ذخیره سازی می کنند، تصریح کرد : نزدیکی ایران برای کشورهای همسایه امتیاز مهمی است و در زمان حاضر خدمات درمان ناباروری شرکت رویان در کردستان عراق ارایه می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان، تعداد نمونه های سلول های بنیادین خون بند ناف در بانک عمومی سه مرکز کشور 15 هزار نمونه و در بانک خصوصی 90 هزار نمونه است و دلیل پایین بودن تعداد نمونه ها در بانک عمومی کمرنگ بودن پشتوانه مالی است.

وی با تاکید بر تلاش شرکت فناوری بن یاخته های رویان برای رساندن تعداد ذخایر سلول های بنیادین خون بند ناف تا 100 هزار نمونه در سال 97 ، گفت: 46 درصد نمونه های سلول های بنیادین خون بند ناف ذخیره در بانک های کشور دختر و 54 درصد پسر است و این نمونه ها از 86 درصد زایمان سزارین و 14 درصد زایمان طبیعی نمونه ‌برداری شده است.

ضرابی با بیان این که تاکنون در ایران 100 جراحی پیوند با استفاده از سلول های خون بند ناف انجام شده است، افزود : بیشتر این عمل های جراحی مربوط به بیماری های با منشا خونی مانند تالاسمی و کم‌خونی مادرزادی است که بیشتر از 70 درصد موفقیت‌آمیز بود.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با اشاره به ظرفیت درمانی سلول های بنیادی در درمان 70 نوع بیماری، بیان کرد: کارآزمایی بالینی در ایران از این توان علمی برای بیماری هایی مانند فلج اطفال، اوتیسم، سکته‌های قلبی و دیابت نوع یک در ایران آغاز شده و درمان آن ها در چندسال آینده از طریق سلول های بنیادی انجام خواهد شد.

وی، کم بودن تعداد مراکز جراحی پیوند را علت اصلی استفاده کم از سلول های بنیادی خون بند ناف در کشور ذکر و اظهارامیدواری کرد: با همت دولت پس از اجرای طرح تحول سلامت، تعداد مراکز پیوند در کشور افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان ادامه داد : طبق برنامه وزارت بهداشت و درمان سالانه باید چهار هزار عمل جراحی پیوند در کشور با استفاده از سلول های بنیادی انجام شود، این در حالی است که در 10 ساله گذشته فقط سه هزار و 500 عمل پیوند در کشور انجام شد.

حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی سمنان دراین نشست با اشاره به ذخیره حدود 100 نمونه سلول بنیادی در بانک خون بند ناف این استان گفت: این ظرفیت علمی در ایران اسلامی، نتیجه خودباوری برخاسته از باورهای انقلابی است و نشان می‌دهد با روحیه جهادی دانشمندان در کنار تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، کشور می تواند از این ظرفیت های علمی به شکل شایسته ای بهره برداری کند.

شرکت فناوری بن یاخته های رویان در کنار درمان ناباروری، به ذخیره سازی سلول های بنیاد خون بند ناف اقدام می کند و نمایندگی این بانک در تمام استان های کشور فعال است.

ایران اسلامی در زمره 10 کشور دارای دانش ذخیره ای خون بند ناف در جهان است، سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف دارای 2 ویژگی خودنوزایی و تبدیل شدن به انواع سلول های مشابه در بدن است که کاربرد قابل توجهی در درمان بیماری های با منشا خونی است.
برچسب ها: سلامت ، فناوری ، رویان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: