کد خبر: ۱۹۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 28
یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه اعتیاد تبدیل آن به انگی اجتماعی است. به همین دلیل باید به کمک‌ نهادهای ارتباطی قوی تلاش کنیم مراجعه‌کنندگان به ما اعتماد کنند
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس اداره پیشگیری از سوء مصرف مواد وزارت بهداشت برنامه‌های این وزارتخانه برای کنترل و پیشگیری از اعتیاد در گروه‌ سنی جوانان و نوجوانان را اعلام کرد.

 به گزارش شفا آنلاین، مریم مهرابی- کارشناس اداره پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مخدر وزارت در نشستی خبری درباره خدمات پیشگیری  از سوء مصرف مواد در نظام بهداشتی و درمانی کشور توضیح داد و گفت: گروه هدف این خدمات نوجوان و جوانان در معرض خطر هستند. آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری به خانواده این گروه یکی از مهم‌ترین مداخلات ما در مراکز بهداشتی است. این مداخلات، نوجوان و جوانان در معرض خطر را در مسیر جامعه‌پذیری سالم قرار می‌دهد.

 وی افزود: در نظام غرباگری که به این منظور تعریف شده مصرف انواع سیگار، قلیان، الکل، مواد محرک و داورهای آرامش‌بخش بدون تجویز پزشک در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس نوع پاسخ مراجعه کننده و سطح خطر، مداخلاتی ارائه می‌شود. ۱۵۵۰ روانشناس(Psychologist) در مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای ارائه این خدمات جذب شده‌اند. افرادی که سطح  خطر در آنها بالا در نظر گرفته شود، به مراکز درمانی اعتیاد اراجاع داده می‌شوند.

 کارشناسی اداره پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت با اشاره به تدوین بسته‌های خدماتی در حوزه پیشگیری برای خانواده‌ها تصحیح کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه اعتیاد تبدیل آن به انگی اجتماعی است. به همین دلیل باید به کمک‌ نهادهای ارتباطی قوی تلاش کنیم مراجعه‌کنندگان به ما اعتماد کنند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است که طی آن گروه‌های پرخطر و مصرف کننده تحت پوشش قرار می‌گیرند و شرایطی برای آموزش خانواده‌ فراهم می‌کند.

وی افزود: برخی از این خدمات در محیط‌های کاری‌انجام می‌شود. گروه بزرگی از معتادان افراد شاغل هستند. به همین منظور آموزش عوارض مصرف مواد، تاب آوری و معرفی عوامل زمینه ساز جزو تکالیف ما است. علاوه بر آن اجتماعات محلی نیز در این برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است که در این مورد روی گروه جوانان و نوجوانان تمرکز می‌شود. به همین منظور مداخلاتی به منظور کنترل و کاهش سوء مصرف مواد در نظر گرفته می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: