کد خبر: ۱۹۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 28
سالانه در کشور بیش دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند و در حال حاضر شاخص اهدای خون در کشور نیز 27 نفر به ازای یک هزار نفرجمعیت است که شاخص خوبی در دنیا محسوب می شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: جوانان در اهدای خون به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن پیشقدم باشند و پرچم اهدای خون را به دست گیرند.

به گزارش شفا آنلاین ، علی اکبر پور فتح الله روز شنبه در پیامی به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان (هشت اردیبهشت برابر با 11 شعبان) افزود: وقت آن است که جوانان وطن پرچم اهدای خون(Blood donation) را از دوش پدرانشان بر دارند و به دست گیرند و در شیوه های جدید تامین خون و فرآورده های آن با سازمان انتقال خون بیشتر همراه شوند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به تغییراتی که در هرم جمعیتی به وجود آمده است ،گفت: رفته رفته جمعیت اهدا کنندگان سازمان انتقال خون که اغلب همزمان با جنگ تحمیلی وارد جرگه اهدای خون شده بودند از اهدای خون بازنشسته می شوند و این همراه است با آغاز رشد جمعیت سالمندان و کاهش جمعیت جوانان.

وی تاکید کرد: سیاست تک فرزندی که برخی خانواده ها در پیش گرفته اند باعث شده است تا هرم جمعیتی شکل وارونه به خود بگیرد و امروز رفته رفته از تعداد جوانان کاسته و بر تعداد سالمندان افزوده می شود.

پور فتح الله تصریح کرد: افزایش تعداد سالمندان از یک سو، خطر کمبود اهدا کننده خون را به همراه دارد و از سوی دیگر به دلیل مشکلات سالمندی و پیشرفت علم پزشکی جراحی ها و درمان های مبتنی بر فرآورده های خونی افزایش می یابد.

وی از جوانان دعوت کرد تا برای آینده ای سالمتر اهدای خون و اهدای مستقیم پلاکت و پلاسما را در برنامه زندگی خود بگنجانند و به جمع اهداکنندگان بپیوندند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: