کد خبر: ۱۹۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 27
، ورود به دوره یائسگی با شماری از علائم شدید سلامت نظیر افسردگی همراه است که معمولاً به شکل تصلب شریان و اختلال اندوتلیال که مشخصه مرحله اولیه بیماری قلبی-عروقی است، مشاهده می‌شود.
       

شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می‌دهد علائم شدید یائسگی نظیر اختلال خواب، گُرگرفتگی و افسردگی، ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:طبق نتایج مطالعه محققان موسسه یائسگی آمریکای شمالی، ورود به دوره یائسگی با شماری از علائم شدید سلامت نظیر افسردگی همراه است که معمولاً به شکل تصلب شریان و اختلال اندوتلیال که مشخصه مرحله اولیه بیماری قلبی-عروقی است، مشاهده می‌شود.

یافته‌ها نشان داد که تعداد دفعات گُرگرفتگی، و نه شدت آنها، با ریسک بالا گرفتگی عروق و کاهش عملکرد اندوتلیال مرتبط است.
«جوآن پینکرتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زنان در آستانه یائسگی و در اوایل دوره یائسگی بیشتر در معرض ریسک بیماری قلبی-عروقی قرار دارند. با وجود نوسانات و سپس کاهش استروژن در طول دوره ورود به یائسگی، کنترل حالات روحی و روانی، فشارخون، چربی، قندخون، و ترکیب بدن از لحاظ میزان افزایش چربی شکمی حائز اهمیت است. باید افراد تشویق به تغذیه سالم و ورزش شوند.»
در این مطالعه، محققان ۱۳۸ زن یائسه را از لحاظ ارتباط اخلاق، علائم و معیارهای کیفیت زندگی با نشانگرهای اصلی پیری عروق که فاکتور پرخطر اصلی ابتلا به بیماری قلبی-عروقی است، بررسی کردند.
بعلاوه، در طول مراحل یائسگی، گرفتگی عروق و اختلال در عملکرد رگ‌ها با علائم شدیدتر و پرتعدادتر یائسگی و کیفیت زندگی پایین‌تر مرتبط است.سپید
WebMD

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: