کد خبر: ۱۹۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
باید مسیر ایجاد یک میلیون شغل را برای بخش خصوصی هموار کنیم چرا که ایجاد این تعداد شغل برای دولت میسر نیست
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسیر ایجاد یک میلیون شغل را برای بخش خصوصی هموار کنیم چرا که ایجاد این تعداد شغل برای دولت میسر نیست.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از داروی ایرانی درمان پارکینسون ( لوپارکین ) افزود: آنچه که در زمان حاضر برای ما مهم است حمایت از سرمایه گذار داخلی است؛ ضمن اینکه بر اساس برنامه ششم باید یک میلیون شغل ایجاد شود که این تعداد شغل 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه تولید می خواهد که در این راستا باید مسیر را برای بخش خصوصی هموار کنیم.

وی گفت: سرمایه گذار به امنیت سرمایه و سود اهمیت می دهد که در این خصوص باید زیر پای سرمایه گذار، فرش قرمز پهن کنیم و مشکلات موجود در تولید داخلی را رفع کنیم.

قربانی خاطرنشان کرد: مجلس و دولت برای تامین منابع جهت حوزه سلامت گام های مهمی برداشته است اما سیستم پخش و تولید کالاهایی همچون دارو با مشکلاتی روبرو است.

وی ادامه داد: در اواخر اسفند ماه سال 96 دولت را موظف کردیم که چهار هزار و 200میلیارد تومان منابع را تامین و در اختیار داروخانه ها و شرکت های دارویی اعم از پخش و تولید بگذارد که این مهم صد در صد محقق نشده است.

قربانی با اشاره به بودجه 64 هزار میلیارد تومانی برای طرح تحول سلامت در سال 97 تاکید کرد: مجلس از وزارت بهداشت(Ministry of Health) انتظار دارد تا این منابع را در جهت قانونی خود هزینه کند تا مشکلات آن با طرف مقابل ( تولید کننده و پخش دارو) به حداقل برسد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد که این کمیسیون برای نظارت بر هزینه های یاد شده از سوی وزارت بهداشت، متعهد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به داروی ایرانی پارکینسون یا لوپارکین که امروز رونمایی شد نیز اشاره کرد و گفت: باعث افتخار است که داروی یاد شده را توانستیم در کشور بسازیم و آن را تولید و 70 تا 80 درصد نیاز کشور را تامین کنیم.

قربانی تاکید کرد: تولید کننده های داخلی دارو نباید فقط بازار داخل را در نظر بگیرند و برای آن هدف گذاری کنند بلکه باید دیدگاه ها و اهداف برون مرزی هم داشته باشد و توان و انرژی را برای بازار های خارجی هم بگذارد.

امروز (چهارشنبه) برای نخستین بار در کشور داروی ایرانی درمان پارکینسون(Parkinson) رونمایی شد.

در آیین رونمایی از داروی ایرانی پارکینسون، با حضور اکبر برندگی، مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو خط تولید این دارو نیز راه اندازی شد.

علیرضا دبیر سیاقی، مدیر عامل شرکت داروسازی کوثر در حاشیه آیین رونمایی از این داروی جدید ایرانی به خبرنگار ایرنا گفت: دارویی که امروز رونمایی شد، لوپارکین نام دارد و تعرفه بیمه به میزان 90 درصد دارد و قرار است با این تعرفه هر بسته 35 هزار ریال به دست بیماران مبتلا به پارکینسون برسد.

دبیر سیاقی گفت: یک درصد جمعیت سالمند را مبتلایان پارکینسون تشکیل می دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: